А зия продължава да доминира производството на литиево-йонни батерии, а второто място се държи от Северна Америка. Във възход е Европа, където продажбите на електромобили (не точно в този конкретен момент) нарастват най-бързо. Затова новините за нови и разрастващи се производства от Audi, BASF, Tesla, Microvast и Volvo не трябва да будят учудване.
Миналата седмица Европейската инвестиционна банка отпуска заем в размер на 480 евро за полското подразделение на LG Ghem. Той ще позволи на компанията да увеличи капацитета на завода си във Вроцлав от 35 GWh на 65 GWh. Цялата инвестиции ще струва на LG Ghem около 1,5 млрд. евро. До края на 2022 г. в завода трябва да работят около 6000 човека на пълен работен ден.
Е-колите замърсявали повече? Това е мит, казва ново проучване
Audi планира построяването на завод за батерии близо до завода за автомобили в Инголщад. Клетките за тях ще продължат да идват от LG Ghem. Audi ползва клетки и на Samsung.
По-рано през месеца Volvo откри чисто нова потона линия за производството на литиево-йонни батерии в завода с в Гент, Белгия. В него ще се произвежда и първият изцяло електрически модел на марката. Стартът на производство на XC40 Recharge е плануван за по-късно през тази година.
Какво се случва с електромобилите в студено време (в цифри)
Китайската Contemporary Amperex Technology инвестира в германски завод за батерии с капацитет 14 GWh, от който да доставя батерии за BMW и Volkswagen.
Друга китайска компания, Svolt Enerhy Technology, планира европейска база с капацитет 24 GWh, която да е готова до 2025 г.
Производителят на батерии Northvolt декларира, че е завършил процеса по набирането на капитал в размер на $1 млрд., с който да построи гига завод за батерии в Швеция. BMW е инвеститор, VW също е замесен.
Миналата година Inzi Controls инвестира $51,6 млн. в поточна линия за батерии в Унгария.
Сметките на VW: електрическият ID.3 е по-евтин от бензинов или дизелов Golf
В същото време Tesla разчисти строителната площадка за Giga Berlin, като ходът на американците в региона се последва от Microvast и BASF. Първата компания е пазарен лидер в дизайна и създаването на ултра бързи зарядни станции и батерии за електрически автобуси. Миналият месец химическият гигант BASF избра място в Бранденбург за втория си европейски завод за материали за батерии, част от инвестиция в размер на 400 млн. евро. Компанията произвежда катоди в Азия, САЩ и Европа. До 2025 г. компанията вярва, че ще успее да удвои настоящата енергийна плътност за е-колите.
BASF подписа и споразумение с Nornickel, рафинерия за никел, с която да стартират клустер за рециклиране на батерии във финландския Харявалта.
Експертите на Bloomberg New Energy Finance (BNEF) очакват, че европейският капацитет за производство на литиево-йонни батерии да достигне 198 GWh до края на 2023 г. Това ще позволи на Стария континент да изпревари годишния капацитет на Северна Америка, възлизащ на 130 GWh към 2023 г. Китай играе в друга лига, техният капацитет се очаква да достигне 800 GWh през същата година, което ще е около 2/3 от световното производство.
Volkswagen очаква автомобилният пазар да се възстанови през лятото
Bosch разработва бърз тест за COVID-19
Електрическият VW ID.3 все още има сериозни софтуерни проблеми