П овечето нови луксозни автомобили си приличат по едно нещо - бутони и копчета липсват. Някои производители залагат всичко на екраните, преценявайки, че ровенето в менютата със 100 км/ч си струва спестеното място. Други отиват по-далеч, превръщайки физическите контролери в сензорни капацитивни бутони и плъзгачи.
В скорошно интервю Стефан Дюрах, старши вицепрезидент на BMW по разработка на потребителски интерфейс/потребителско изживяване, казва пред BMW Blog, че компанията е използвала данни от милиони потребители, за да определи как да проектира интериора на новия си iX3.
Проучването на автомобилния производител разкрива, че има няколко бутона и копчета, от които дизайнерите не могат да се отърват, като копчето за сила на звука е едно от тях. Дюрах казва пред изданието, че BMW е събрало данни от повече от 10 милиона автомобила, от които може да се „види какво правят нашите клиенти“. А бутоните за климатика? Те са едни от най-използваните, но въпреки това в новия iX3 са заровени в 16-инчовия дисплей.
Дюрах предположи, че шофьорите не използват Apple Maps в CarPlay толкова често, но копчето за сила на звука все още е изключително важно. Той казва: „Нашата статистика ясно показва, че хората използват копчето за сила на звука доста често, дори само за да заглушат звука – за целта просто го натискат.“
Дюрах разкрива, че бутоните за прозорците и огледалата са другите, които BMW смята за твърде важни, за да бъдат премахнати. „Не мисля, че е добра идея да се премахва всеки бутон“, добави той.
Истинските бутони или липсата им са толкова противоречиви, че собствениците недоволстват силно, дори съдят компаниите. Volkswagen обеща да върне бутоните, но това не спря двама клиенти да заведат дело срещу автомобилния производител миналия месец, твърдейки, че капацитивните сензорни бутони на волана са твърде чувствителни. По-рано тази година Ferrari призна, че е допуснала грешка при премахването на физическите бутони. Hyundai обеща да запази бутоните, твърдейки, че са по-безопасни за шофьорите.
Mazda наскоро пусна на пазара третото поколение CX-5 само с екран на таблото и волан, пълен с бутони. Според автомобилния производител, той е проектирал кабината без бутони на кросоувъра въз основа на обратната връзка от клиентите. Aston Martin стигна дотам, че създаде група и „фактор на дразнене“, за да определи как разочарованите дизайнери и инженери започват да търсят нещо в менютата. Това е умно и би могло да помогне на автомобилния производител да получи по-добра оценка за безопасност и в Европа