До 10 години китайските марки може да държат до 1/4 от европейския пазар

На изложението в Мюнхен бе заявено ясно и категорично: „Ние сме тук, за да останем“

Пламен Георгиев,
Denza Z9 GT китайски автомобили

, CarMarket.bg

Denza Z9 GT

А втомобилното изложение в Мюнхен премина под знака на няколко знакови премиери (Neue Klasse, GLC, Concept C), но и под знака на масираното присъствие на китайски марки. И на един рефрен, който дойде от всичките им пресконференции: „От Европа, за Европа“.

„Всичко, което правим, започва с нуждите на европейските потребители“, каза президентът на международните операции на GAC Вей Хайганг, докато китайският автомобилен производител показваше електрическия SUV Aion V, чиито продажби ще започнат в Полша, Португалия и Финландия този месец, и Aion UT, който ще се продава в Европа следващата година. „Това означава да сме в Европа, за Европа“, добави Хайганг, включително „ускоряване на стъпките към локализирано производство“.

От Hongqi и Chery повториха същия рефрен „в Европа, за Европа“ в своите пресконференции – език, който наподобява този, който доста често се чува от германските автомобилни производители в Китай, където западните брандове губят все по-бързо пазарен дял. VW, който има стратегия „в Китай, за Китай“, се бори да спре 24-процентния спад в продажбите в страната между 2020 и 2024 г. Луксозните Mercedes-Benz и BMW също берат ядове.

Китайците скоро биха могли да изравнят пазарния си дял с този на японските и корейските брандове в Европа. Според JATO Dynamics, китайските марки почти са удвоили европейския си пазарен дял на годишна база до 4,8% през януари-юли.

McKinsey изчислява, че в рамките на едно десетилетие китайските автомобилни производители биха могли да контролират дял, равен на този, който японските и корейските автомобилни производители имат сега, съответно 14% и 9%, т.е. говорим за почти ¼ от пазара на нови автомобили на Стария континент!

Изложението в Мюнхен даде поле за завръщане на водещия китайски автомобилен производител BYD, но също и на редица нови китайски компании, включително GAC, Changan, Aito, Hongqi, всички борещи се за дял от баницата извън Китай, където бруталната ценова война при електромобилите изцежда силите ми.

Педро Пачеко, вицепрезидент в консултантската компания Gartner, коментира, че засега китайските автомобилни производители само донастройват моделите си, за да отговорят на европейските вкусове.

Същият коментира, че продажбите на Toyota в Европа не започват да растат, докато през 1997 г. не пускат на пазара Yaris, специално проектиран за европейския пазар.

Ако китайските производители искат сериозен растеж в Европа, те ще трябва да следват примери и да инвестират в модели, проектирани с мисъл за европейските водачи.

Източник на статията: autonews.com

тенденции IAA Munich пазарен дял китайски автомобили