XPeng показва как AI ще промени автомобилния свят

P7+ е първият AI дефиниран автомобил в света, китайците обещават и Ниво 4 на автономност до 2026 г.

Пламен Георгиев,
Xpeng P7 китайски автомобили

XPeng

XPeng сигурно няма да направи кой знае какви обеми в Европа, но компанията и новият P7 демонстрират защо европейските автомобилни топ шефове губят съня си и единственият рефрен е: китайската конкуренция.

На изложението в Мюнхен XPeng показа Next P7 (освен хуманоидния си робот и моделите G6 и G9), демонстрирайки силните си страни в областта на технологиите за изкуствен интелект, интелигентните системи за шофиране и високопроизводителното инженерство.

Наред с това, XPeng обяви, че този септември открива първия си център за научноизследователска и развойна дейност в Европа, разположен в Мюнхен, за да внедрява иновации в бъдещата мобилност с изкуствен интелект и да работи тясно с европейските потребители.

XPeng

И докато лайтмотивът на доста производители е софтуерно базирани автомобили (SDV), XPeng ни казва: AI базирани автомобили.

С Next P7 ние демонстрираме на потребителите по целия свят как изкуственият интелект може да превърне автомобила в топъл, интелигентен спътник“, каза Хе Сяопън, председател и главен изпълнителен директор на Xpeng.

Управление на бъдещата мобилност с пълноценен изкуствен интелект

В основата на стратегията на XPeng е нейната самостоятелно разработена система с изкуствен интелект, която е в основата на всяко измерение на екосистемата за мобилност на компанията – от автомобили с изкуствен интелект и летателни апарати до хуманоидни роботи.

Архитектурата на изкуствен интелект интегрира облак, превозни средства, изчислителна мощност и хардуер. Разчитайки на нея, XPeng върви към масово производство на автономни автомобили с Ниво 4 до края на 2026 г., като стартира и тестове на Robotaxi в Китай.

XPeng

XPeng P7+ е първият в света AI дефиниран автомобил, който скоро ще се предлага в Европа. Външният дизайн на дългия 5017 мм седан изглежда като умишлено отклонение, с елементи, които сякаш напомнят на елементи от Cybertruck. Предната част е с остра LED светлинна лента по цялата ширина, оградена от вертикални дневни светлини за драматично първо впечатление. Отзад темата продължава със съответстваща светлинна лента, вертикално подредени задни светлини и извисяващо се задно стъкло, което замества обичайната структура на капака на багажника.

XPeng

Моделът ще се предлага с два варианта на батерията: 75 kWh и 93 kWh. В първия случай имаме един електромотор на задната ос, генериращ 367 к.с. Версията с два електромотора и четири задвижващи колела идва със системна мощност 594 к.с. В тази конфигурация четириместният седан ще се ускорява до 100 км/ч за 3,7 секунди, а максималната скорост ще е ограничена до 230 км/ч.

Далеч по-интересно е, че XРeng обещава до 702 км пробег за версията с малката батерия и до 820 км с голяма. Тази със задвижване на четирите колела ще е до 750 км. Няма информация за мощност и време за зареждане.

XPeng

Макар да изглежда доста атрактивно, интериорът на P7 е дори още по-интересен. Седанът се предлага със същия масивен 87-инчов head-up дисплей с добавена реалност, който Xiaomi наскоро представи за първи път в SUV G7. Има и много спортен трилъчов волан с циферблати в AMG стил за промяна на определени режими и функции в движение. Към високотехнологичната атмосфера е обърнато специално внимание на настройката на амбиентното осветление, докато централният информационно-развлекателен екран е монтиран на накланящ се панел, който се насочва към водача. Тънък цифров инструментален блок е разположен точно зад волана, а спортните седалки тип „корито“ са с активни странични опори, които се надуват, за да държат водача здраво на мястото му по време на остри завои – функция, която се среща в някои висок клас немски спортни модели.

Xpeng Land Aircraft Carrier Xpeng P7 AI дефиниран автомобил китайски автомобили