А втономните автомобили продължават да са „хем близо, хем далеч“. Има видим напредък в развитието им, но колкото и хора като Илон Мъск да обещават, че „до края на годината“ ще са готови, това все още не се случва.
И дори да се случи, пак ще има проблем. Технологиите и оборудването са доста скъпи, за да се постигне масовост. Освен това настоящите радари, LiDAR-и и прочее системи са доста обемисти и загрозяват колите.
Компанията MicroVision смята, че има решение на проблема, съобщава MotorTrend. По време на автосалона в Мюнхен тя представи своята разработка Movia S.
Тя ще струва 200-300 долара, като заменя голяма част от обемистото оборудване. Вместо него предвижда монтирането на по-малки ъглови радари в краищата на автомобила. Големият LiDAR на покрива също се смалява значително, тъй като вече ще се грижи само да гледа напред и в по-голяма дистанция. За по-близките обекти ще се разчита на малките ъглови устройства.
Самите Movia S радари са с по-малък ъгъл на наблюдение – от 60 до 180 градуса стандартно и между 90-100 градуса, когато са в ъгъла на колата. Тоест с четири броя може да се постигне 360-градусов обзор на автомобила.
Радарите са без движещи се части и огледала. Това ги прави много по-устойчиви на типичните за автомобилите вибрации при движението, особено по неравни пътища.
И тъй като сензорите са по-малки, леки и семпли, са и много по-евтини. И могат да се внедрят дискретно в автомобила, включително в бронята или дори в самите фарове. Компанията обещава още, че Movia S ще могат да работят и с всеки друг LiDAR и софтуер на други производители, така че автомобилните компании да могат да ги интегрират лесно в системите си.
MicroVision очаква да започне масово производство през 2028 г., като ъгловите радари ще са по 200 долара за брой, а този за покрива – 300 долара. Компанията вече има и план как да намали цената осезаемо със следващите поколения на устройството.