BMW: Голямата мания по Android Auto и CarPlay е мит

Според компанията тези услуги не са по-добри от вградените системи на колите

Мартин Дешев,
bmw дисплей навигация

BMW

М ного проучвания твърдят, че функции като Android Auto и Apple CarPlay са голям хит сред шофьорите. Според тях, тези услуги са една от най-желаните екстри в колите и мнозина дори не биха си купили автомобил без да ги предлага.

Стефан Дурах, старши вицепрезидент на BMW обаче вижда нещата по друг начин. Пред BMW Blog той казва, че цялата тази мания по CarPlay и Android Auto е просто мит. В действителност хората далеч не използват услугите толкова много, колкото се твърди.

„Хората казват, че постоянно карат и използват CarPlay за навигация. Аз мога да ви кажа, че това не е вярно“, допълва Дурах.

Като отговорник за софтуерната разработка на потребителските интерфейси на BMW Дурах има достъп и до информацията кои функции са най-използваните в колите. И той казва, че компанията събира данни от 10 млн. автомобила, които показват какво се харесва и не се харесва от клиентите.

„Виждаме какво правят клиентите, какви контроли използват, в какви условия ги използват“, казва Дурах. И повечето клиенти предпочитат вградените системи, особено за навигация. CarPlay се използва от клиентите най-вече за функцията за съобщения, т.е. като продължение на смартфона.

Дурах очаква с навлизането на Neue Klasse тенденцията да продължи. Новото поколение автомобили на BMW ще е още по-интерактивно и свързано, така ще че намали нуждата от взаимодействие със смартфона още повече.

А пък и софтуерната съвместимост ще е фактор. Новият панорамен дисплей например няма да поддържа Google Maps или Waze дори и през CarPlay. Изненадващо обаче решението за това е на Apple, а не на BMW.

коли автомобили Apple CarPlay Android Auto софтуер технологии BMW