ID.CROSS Concept е четвъртият малък електрически концептуален модел на VW, който ни дава много ясен поглед към това какво да очакваме от серийния електромобил през 2026 г. На IAA Munich марката ще покаже още ID.Polo и ID.Polo GTI, но с камуфлажно оцветяване. Това ще рече, че следващата година ще е особено натоварена за Volkswagen, защото това са заявки за три дебюта на серийни електромобили, които ще видим до началото на следващото лято.
Концептуалният ID. CROSS ни показва новия, изчистен дизайнерски език на Volkswagen. Шеф-дизайнерът Андреас Миндт казва, че марката го нарича „Истински позитивен“. Със своите графики и 3D светлинен подпис се създава впечатлението, че автомобилът се „усмихва“. Препратки към емблеми като Golf и VW Buss могат да се открият в C-колоните и изцяло правата линия на прозорците.

Volkswagen
Концептуалният SUV е дълъг 4161 мм с междуосие от 2601 мм, широк е 1839 мм и висок 1588 мм. Размерът му е подобен на този на настоящия T-Cross, но това обаче не се отнася за комбинацията джанти/гуми: дизайнерите са разработили 21-инчова алуминиева джанта специално за ID. CROSS Concept, наречена Balboa. В сътрудничество с Goodyear са проектирани специални гуми 235/40 R21, които продължават дизайна на джантата в страничната стена на гумата.
Интериорът на петместния ID. CROSS Concept е много просторен и с над средния обем на багажника от 450 литра. Допълнително под предния капак има още 25 литра за съхранение.

Volkswagen
Предварително конфигурираните режими на осветление, звук и климат (Атмосфери) придават на интериора усещане за по-скъп модел. Със сигурност се откроява панелът с физически бутони под централния дисплей с диаметър 33 см, което е положително и съвсем сигурно, че ще видим в серийния модел. Приборното табло е с диаметър 28 см.
Дизайнерите са разгърнали въображението си с растителни мотиви по екраните и дори истински растения във визуално плаващата централна конзола, което пък няма как да видим на конвейра.

Volkswagen
Технически, ID. CROSS Concept с предно задвижване се базира на модулната платформа MEB+. Моделът разчита на новоразработена задвижваща система. Двата централни модула са електрическият задвижващ мотор, включително силова електроника, интегрирана в системата на предния мост, и високоволтовата батерия, разположена в пода.
Електрическият мотор е с 211 к.с. Прогнозираният пробег по WLTP за новия ID.
CROSS Concept е до 420 километра.