С ускоряването на глобалния преход към електрически коли, разговорите често се въртят около нови играчи като Tesla и Rivian, докато традиционните петролни и газови компании се възприемат като реликви от отминала епоха. Неотдавнашният пробив на Shell, име - синоним за изкопаемите горива, обаче е мощна демонстрация на това как тези компании не само се адаптират към бъдещето на електромобилите, но и са позиционирани да играят ключова, постоянна роля в него.
Новият термофлуид EV-Plus на Shell е пример за тази еволюция. Разработен в сътрудничество с британската RML Group, EV-Plus е предназначен да се справи с едно от най-големите предизвикателства пред широкото разпространение на електрическите превозни средства - времето за зареждане.
Пробивът се крие в непроводяща охлаждаща течност, проектирана да запълни всяка празнина между клетките на батерията. За разлика от конвенционалното въздушно или течно охлаждане отстрани на стената, този подход с потапяне осигурява равномерно разсейване на топлината и минимизира термичното напрежение по време на зареждане.
Чрез осигуряване на подобрен топлопренос и термична стабилност флуидът позволява на батерията да се зареди от 10% до 80% за по-малко от десет минути, без да се прави компромис с безопасността или живота ѝ. Подобен резултат е около пет пъти по-бърз спрямо повечето EV зарядни системи в момента.
Това ще е от голяма полза за крайните потребители. Shell Recharge Survey отчита, че притежателите на EV в САЩ и Европа всъщност карат повече. През 2014 г. 52% от EV в САЩ и Европа са карани повече от 15 000 км на година спрямо 22% за ДВГ в Европа и 42% в САЩ. 44% от шофьорите на ДВГ в САЩ, Китай и Европа казват, че основното им притеснение за EV е пробегът и наличността на достатъчно зарядни станци.
За Shell това е стратегически ход, който подчертава дългосрочната ѝ жизнеспособност в един декарбонизиран свят. Това е ясен завой от доставчик на изкопаеми горива към доставчик на съвременни флуиди за енергийните системи на бъдещето. Прессъобщенията на компанията подчертават как десетилетията ѝ опит в специалните течности и охладителните системи сега служат на електрифицираното бъдеще.