П адащите цени на батериите са причината, която може да доведе до ценови паритет между електромобилите и конвенционалните модели в Европа през 2024 г., в САЩ такъв ще се случи през 2026 г. До този извод стига анализът на Rocky Mountain Institute (RMI), като допълва, че 2/3 от световните продажби в края на десетилетието ще се падат на електрическите автомобили.
Докладът на RMI предрича, че разходите за батерии трябва да намалеят наполовина през това десетилетие: от $151 на kWh през 2022 г. до между $60 - $90 на kWh. Това би направило електрическите автомобили „за пръв път толкова евтини за покупка, колкото са бензиновите автомобили на всеки пазар до 2030 г."
Около 40% от цената на електромобила се дължи на цената на батерията. Но тази цена плавно намалява с въвеждането на нови технологии и нови химични елементи в батериите, усъвършенстване на софтуера и т.н., пише Automotive News.
Според анализа на RMI, бързото разрастване на гамата електромобили в Европа и Китай "предполага, че продажбите на EV ще се увеличат поне шест пъти до 2030 г., за да се стигне до пазарен дял от 62% до 86% от продажбите."
Продажбите на електромобили в Европейския съюз скочиха с почти 61% през юли спрямо същия месец на 2022 г., което представлява 13,6% от общите продажби на автомобили.
Според анализа на RMI, търсенето на петрол за автомобили е достигнал своя връх през 2019 г. и ще спада с поне 1 милион барела на ден всяка година след 2030 г.
Изследване, дело на проекта Economics of Energy Innovation and System Transition (EEIST) на университета Ексетър, също прогнозира експоненциален ръст на продажбите на EV.
Техният извод също е, че електромобилите ще достигнат „повратна точка“ в ценовия паритет с колите с ДВГ още през 2024 г. в Европа, 2025 г. в Китай, 2026 г. в САЩ и 2027 г. в Индия „за средно големи автомобили и дори по-рано за по-малки."