Защо все по-малко хора купуват коли от магазина и предпочитат онлайн поръчки

Няколко причини, които обясняват феномена

Мартин Дешев,
Китай коли шоурум трафик

iStock

Е дин от най-старите и най-основни съвети към купувачите на коли, било то нови или втора ръка, е първо да видят автомобила на живо, да го пробват и едва тогава да вземат решение. Оказва се обаче, че това не е точно така в реалността.

Купувачите пристигаха в автосалоните, подготвени да преговарят, да оглеждат автомобилите отблизо и да финализират сделката лице в лице. Днес този модел е изправен пред дълбока промяна.

Ново проучване на YouGov разкрива ясно напрежение между традиционното купуване на автомобили и бързо нарастващото предпочитание към онлайн пазаруването, съобщава AutoBlog. Това е тенденция, която променя начина, по който автомобилите се проучват, ценообразуват и в крайна сметка се купуват.

Проучването потвърждава, че тревожността, свързана с пазаруването на място, е най-големият двигател на преминаването към дигитално пазаруване. Проблемът не е, че потребителите мразят колите, а че презират процеса на покупка.

Основните фактори, които съсипват посещението в магазина, са агресивните, еднопосочни тактики на продажби (посочени от 52% от анкетираните) и цените или таксите, които не са ясно обяснени (40%). За мнозина влизането в шоурум все още се усеща като навлизане във „вражеска територия“, където досадното чувство, че са „изиграни“, се задържа.

Това, което купувачите наистина искат, е проста прозрачност. На въпроса какво би ги мотивирало да купуват лично, 56% посочват прозрачното и безпроблемно ценообразуване като основен мотиватор. А 41%, искат онлайн цената да бъде стриктно спазвана в магазина. Това показва, че основното търсене е безпроблемно изживяване, подобно на всяка друга голяма онлайн покупка, но приложено във физическия свят.

Въпреки възхода на платформи като Carvana, проучването показва, че клиентите не изоставят напълно физическите посещения. Значително мнозинство (84%) все още намират преживяването в магазина за „донякъде важно“, което показва, че все още искат да докоснат, видят и тестват потенциалната си покупка. Най-важното е, че те искат компетентен персонал, който не ги натиска да купуват.

Това повдига въпроса: Трябва ли индустрията да „поправи“ преживяването или просто да прегърне новата дигитална ера? Много традиционни дилъри осъзнават, че реформата е необходима за оцеляване.

Ford например започна да препроектира пространствата на дилърите, за да даде приоритет на удобството и простотата. Решаването тогава не е непременно в премахването на шоурума, а в превръщането му от арена за преговори в продуктов център за демонстрации, където няма голям натиск за купуване.

коли автомобили продажби