Valour: Единственият суперавтомобил с предноразположен V12 и „ръчка”

Aston Martin празнува 110-годишния си юбилей с лимитирана серия със 715 к.с.

Aston Martin Valour

Aston Martin

Aston Martin навършва 110 години от създаването си, идеален повод да видим този уникален автомобил в лимитирана серия. Синята кръвна линия на Valour може да се проследи до оригиналния V7 Vantage и великолепния състезателен модел RHAM/1 ‘Muncher’ Le Mans от 1980 г. Тези гени карат компанията да се гордее с факта, че са създали нещо без аналог на пазара по подобие на битурбо V600 Vantage от 90-те години, който за времето си е най-мощният сериен автомобил. А дизайнът напомня за страхотния One-77, докато пътното му поведение се сравнява с произведения в един екземпляр Victor.

Valour ще бъде произведен в тираж от 110 бройки, а собствениците им ще могат да се похвалят, че са си купили част от историята не само на Aston Martin, а и на цялата индустрия. Разчитащ на битурбо 5,2-литров V12 със 715 к.с. и 753 Нм въртящ момент, Valour е единственият суперавтомобил в света с монтиран отпред V12, куплиран със специално разработена за целта 6-степенна механична скоростна кутия!

Aston Martin

Диференциал с ограничено приплъзване помага мощността да отива само към задните колела. Aston Martin не пусна никакви динамични параметри, но V12 Vantage (който е с 15 к.с. по-ниска мощност) спринтира от 0 до 97 км/ч за 3,4 секунди, максималната му скорост е 322 км/ч.

Aston Martin

Макар британците да спестиха цифри, те казват, че моделът предлага режими на задвижване Sport, Sport+ и Track. Автомобилът е с нова кормилна система, както и с „специално окачване с адаптивни амортисьори, пружини и антирол барове, настроени специално за автомобила”.

Един от най-впечатляващите детайли (от многото) са 21-цоловите ковани джанти, обути със специални Michelin Pilot Sport S 5. Карбон-керамична спирачна система с предни и задни дискове с диаметър съответно 410 и 360 мм си грижат да укротяват автомобила.

Aston Martin

Valour предлага двуместен интериор, в който централно място заема скоростния лост на 6-степенната ръчна кутия. Топката може да е изработена от алуминий, титан, карбон или орехово дърво, но най-интересен е голият механизъм на трансмисията. Тапицерията на карбоновите „корита” е вдъхновена от тапицерията, използвана в DBR1, който печели „24 часа на Льо Ман” през 1959 г.

Aston Martin Valour Aston Martin