Aston Martin влезе в нова ера на лукс и динамика с новия DB12, който наричат „първият в света супер турер”. Проектиран да отпразнува 110-годишнината на марката, моделът на практика представлява всеобхватен фейслифт на DB11, представен през 2016 г. Но новостите се простират далеч отвъд обичайните промени за един фейслифт.
Връзката с предшественика DB11 e ясно видима в дизайна, макар новият модел е с различна предна броня и по-голяма радиаторна решетка. Виждаме още ясно оформен сплитер и еволюционни LED фарове. Предният капак е променен, ревизирано е и логото Aston Martin.
Aston Martin DB12
Оттам насетне всичко зад А-колоната е идентично с предшественика. Е, джантите са нови, оставаше да е и различно. Те са 21-цолови, с 8 кг по-леки спрямо 20-ките от DB11. За тях са подготвени специално разработени гуми Michelin Pilot 5, чиято цел е да се намали шумът от търкалянето им в купето, твърдят, че той а намален с 20%.
Макар за екстериора да властва усещане за déjà vu, същото не може да се каже за интериора. Водачът седи зад нов волан, а пред него е разположено модерно дигитално табло. По средата на централната конзола има нов 10,25-инчов дисплей, с Android Auto и Apple CarPlay свързаност, гласов асистент, актуализации по въздуха.
Като оставим екраните настрани, имаме нова „плуваща” централна конзола и нова арматурно табло с по-тънки вентилационни отвори. Виждаме минималистичен селектор за трансмисията, обещават се и по-висококачествени материали. Водачите разчитат и на въртящ се регулатор за избор на петте режима на задвижване. Аудио системата е с 11 високоговорителя (стандарт), опция е такава с 15 на Bowers & Wilkins. Като опции се предлагат седалки Sports Plus и Carbon Fibre Performance, както и алуминиеви, дървени или карбонови декоративни апликации.
Под предния капак е монтиран двигател V8 на Mercedes (дали от 2026 г. ще минат на двигатели Honda, както направи екипът от Формула 1, съмнявам се) с 4,0-литров работен. Мощността му е 680 к.с. и 800 Нм.
Това е огромен скок спрямо DB11, който показа версия с V8 две години след дебюта на DB11. Той бе с 510 к.с. и 675 Нм, но оригинално моделът дебютира с 5,2-литров битурбо V12 двигател. Той също отстъпваше на сегашния модел със своите 639 к.с. и 700Нм. Лесно може да се обясни, че новият DB12 е само с V8.
Той работи съвместно с 8-степенна автоматична трансмисия, която ускорява модела до 100 км/ч за 3,6 секунди, максималната скорост е 325 км/ч. DB11 V8 правеше същото за 4,0 секунди и максимални 309 км/ч. Разликата с V12 обаче е никаква: 3,7 сек и 334 км/ч.
Освен новият двигател, DB12 стъпва върху модернизирано шаси, което е със 7% по-кораво на усукване. Моделът е оборудван и с електронен диференциал с ограничено приплъзване и променено окачване, което е с по-твърди анти-рол барове и нови адаптивни амортисьори.