Д есетилетия наред обновяването на модела в средата на жизнения му цикъл, широко разпространеният термин за което е фейслифт, бе най-ефикасният метод за даване на нов тласък на продажбите.
С някои изключения, през последните години се забелязва, че тежестта и значимостта на фейслифтите намалява. В същия този период очевидна стана и тенденцията, че не само скоростта на отърваване от двигателя с вътрешно горене, а и скоростта за развитие на софтуера ще е от ключово значение за успеха в ерата на електромобилите, които се задава с висока скорост.
Последният процес е дотолкова важен, че главният търговски директор и зам. Изпълнителен директор на Volvo измисли нов термин: „брейнлифт” (игра на думи, може да се преведе като освежаване на мозъка, визирайки софтуера).
Бьорн Анвал вярва, че именно софтуерните актуализации ще станат по-важни от традиционния фейслифт.
Смятам, че по-големите ползи за клиента ще идват от софтуера, а не от хардуера.”
Това не означава задължително, че шведската компания ще изостави напълно дизайнерските трикове за привличане вниманието на клиента, тъй като „ние все пак сме хора и носим различна риза от тази от преди три години.” Но подобряването на вградената в автомобила технология ще стане приоритет в близко бъдеще.
Пред австралийското издание CarExpert Анвал засяга и темата за платените абонаменти. Той смята, че Volvo, бидейки луксозен бранд, няма да начислява на клиентите си такси за дребни функции, тъй като се предполага, че автомобилите й ще са богато оборудвани. Вместо това, Volvo ще иска допълнителни пари от клиентите си за съществени актуализации, като системите за автономно шофиране са показателен пример за такива.
Абонаментите се свързват не само с функции, а и със самия автомобил, тъй като дебютиращият през юни ЕХ30 ще се предлага с минимален 3-месечен абонаментен план.