Volvo: абонаментните такси имат смисъл само за основни актуализации

Такива може да са актуализации на системата за автономно управление например, но не и абонаменти за отопляеми седалки или повишаване на мощността

Volvo EX90

, Volvo

Volvo EX90

Volvo представи електрическия EX90 на изложението в CES, Лас Вегас, но Bloomberg разговаря с главния изпълнителен директор Бьорн Анвал по тема, която става все по-актуална.

А пръв тон за песен зададе BMW през миналата година, когато компанията въведе абонамент за подгрева на седалките. Тогава обаче се получи объркване, защото мнозина решиха, че ще трябва да плащат два пъти за една и съща функция – веднъж при покупка на колата, втори път за абонамент, за да ползват услугата. Не такъв бе случаят, тъй като автомобил, поръчан с подгрев на седалките разчита на него от ден едно.

От друга страна, ако човек не си поръча подгрев, но в даден момент пожелае да ползва такъв, той може да плаща месечна такса. Това също разбуни духовете, тъй като хардуерът вече е монтиран в колата, т.е. човек реално е платил за него (без това да е официално).

От интервюто става ясно, че Volvo няма да поеме по този път. „Няма да искаме от хората, закупили автомобил за 1 млн. крони ($95 000), да плащат допълнителни 10 крони ($1) за подгрев на седалките.”

Според Бьорн Анвал смисъл от абонаментни такси има само за основни актуализации, например актуализации на системите за автономно управление, пише Motor1.com.

Mercedes вижда нещата по различен начин, след като наскоро лансира в Америка годишен абонамент от $1200 за отключване на допълнителна мощност от електромобилите EQE 350 и EQS 450. За Европа този абонамент не е възможен заради законови ограничения.

Докато Volvo все още не е прегърнал идеята за абонамента, друг член на семейство Geely се опитва да изкара допълнителен доход по тази схема. Лансиран в Европа в края на 2021 г., актуализация по въздуха за Polestar 2 предлага отключване на допълнителни 68 к.с. срещу $1195. Това ще намали спринта до 100 км/ч с 0,3 секунди. От компанията контрират, че това не е абонамент, тъй като става въпрос за еднократно плащане и постоянно ползване.

актуализации по въздуха Volvo абонамент