Toyota, Mazda и Subaru разработват нови ДВГ-та за бъдещето

Всяка компания ще се концентрира върху своята област на експертиза: Toyota се фокусира върху 4-цилиндровите мотори, Subaru върху боксера, а Mazda върху роторните двигатели

Toyota Subaru Mazda двигатели

Toyota

Я понските компании Toyota, Subaru и Mazda обявиха на съвместна пресконференция съвместните си усилия за запазване на двигателите с вътрешно горене. Това ще стане чрез разработването на ново поколение от чисти и ефикасни двигатели.

Но вместо да тръгнат по пътя на споделяне на тези двигатели, всяка от компаниите ще се фокусира върху свой уникален тип агрегат, като синергията ще се изразява в споделяне на технологии. Тук трябва да споменем, че Toyota притежава около една пета от Subaru и близо 5% от Mazda.

Toyota

Това ново поколение двигатели ще е целенасочено конструирано за електрификация, което означава по-компактни размери и съвместимост с различни СО2-неутрални горива, за да се върви по пътя на декарбонизацията.

Съвместният “multi-pathway approach” от японските компании идва на фона на световния спад в търсенето на електромобили, което би трябвало да значи, че ДВГ все още има бъдеще в автомобилния свят.

Трите компании дадоха ясно да се разбере, че те ще продължат да бъдат конкуренти на „продуктовата арена“, предлагайки „уникални двигатели и автомобили“. Те са съгласни, че въглеродът е общият враг, затова ще обединят усилия в борбата с него, но всеки със собствени средства.

Това значи, че всяка една от тях ще направи свой собствен двигател – боксеров от Subaru, 4-цилиндров от Toyota и роторен от Mazda.

Компаниите ще оптимизират възможностите за електрификация на своите нови двигатели, което значи, че ще видим ново поколение хибридна технология. Въглеродният неутралитет ще бъде постигнат чрез отдръпване от изкопаемите горива и фокусиране върху алтернативни решения като е-горива, био-горива и течен водород, който вече се тества в реални състезателни условия.

Новите двигатели се описват като „много ефикасни и мощни“, които също са по-малки като размер, което ще позволи на бъдещите модели да са с по-ниски предници с цел оптимизиране на аеродинамиката.

японски компании ДВГ двигатели Subaru Mazda Toyota