Honda удвоява инвестициите си в електрически автомобили до $64 млрд. до края на десетилетието, за да намали разходите за производство на електромобили от следващо поколение, да въведе вътрешно производство на батерии и да ускори пускането на нова гама от 7 печеливши електромобила до 2030 г.
Главният изпълнителен директор Тошихиро Мибе очерта гамата от предстоящи EV модели, като каза, че портфолиото ще бъде открито с три модела през 2026 г., които ще са предназначени за Северна Америка и ще бъдат кросоувъри.
Мибе, за разлика от други изпълнителни директори, не е обезпокоен от забавянето на продажбите на EV.
Средата около електрификацията на автомобилите се променя драстично и мнозина на Запад се позовават на забавянето на продажбите на електромобили, като казват, че популяризирането им е в момент на плато“, каза Мибе, единственият главен изпълнителен директор на японска компания, който досега се е ангажирал да с отказване на от ДВГ. „Твърдим, че електромобилите са най-ефективното решение сред продуктите за мобилност като мотоциклети и автомобили.“
Автомобилен производител №2 в Япония иска да намали разходите за батерии с 20% до 2030 г. и да намали общите производствени разходи за EV с 35%. Целта, казва Мибе, е да се постигне рентабилност в EV бизнеса на Honda с възвръщаемост на продажбите от 5% при годишен обем от 2 млн. EV в световен мащаб през 2030 г.
За да стигне дотам, Honda казва, че трябва да инвестира 10 трилиона йени ($64,28 млрд.), сума, която покрива нови заводи, фабрики за батерии, машини и софтуер.
Това е космическа сума за компания, която току-що отчете нетен доход за фискалната година от само 1,12 трилиона йени ($7,20 млрд.). Това е двойно повече от разходите, които Мибе обяви само преди две години.
„Ще има огромна инвестиция“, каза Мибе. „Но смятаме, че ще успеем да възстановим инвестицията си с EV бизнеса, който ще последва.“