Toyota, JLR и Nissan са „натискали” британското правителство да разхлаби EV хватката

Великобритания налага стриктни квоти за продажби на електромобили, които се затягат всяка следваща година

Nissan Съндерланд

, Nissan

Заводът на Nissan в Съндерланд отпразнува производството на 11-милионния автомобил през юни 2023 г. На всеки 2 минути оттам излиза по един автомобил

С тава ясно, че множество автомобилни производители, включително Toyota, Jaguar Land Rover и Nissan, са лобирали британското правителство да отслаби или забави квотите за продажба на електрически автомобили. Британските правила ще изискват най-малко 22% от новите автомобили, продадени през 2024 г., да бъдат с нулеви емисии.

Лобистките усилия на автомобилните производители излизат на бял свят, след като техните отговори на правителствена консултация бяха публикувани в индустриалния бюлетин Fast Charge. В тези документи се съдържат много редактирани изявления от производителите в отговор на наложените нови правила, което само показва колко притеснени са компаниите от принудителното налагане на електрическата мобилност.

В отговор на плановете Toyota заявява, че е „изключително загрижена“ от целите на Обединеното кралство до 2027 г., твърдейки, че те ще бъдат „предизвикателни за производители като Toyota“ и че могат да причинят финансови загуби и вреди върху самата марката. Освен това настоява за отлагане на забраните за продажба на автомобили с изкопаеми горива в опит да защити своя завод за хибридни автомобили в Дербишър.

The Guardian отбелязва, че Jaguar Land Rover твърди, че „далеч не е сигурно“, че производителите ще успеят да постигнат необходимите цели, като твърди, че те са „зададени на непостижими нива“. Твърди се още, че Stellantis и Nissan също са настоявали за забавяне на темповете за налагане на електрическата мобилност във Великобритания.

„Очевидно много производители, въпреки че бяха ентусиазирани относно прехода към EV в публичното си говорене, имат резерви относно тези траектории“, казва авторът на Fast Charge Том Райли. „Ще бъде интересно да видим как това се проявява със ZEV мандата, който започва от януари.“

Напомняме, че Руши Сунак взе решение да отложи забраната за продажба на автомобили с ДВГ от 2030 на 2035 година. Но правителството продължава с политиката си за квотна продажба на автомобили. Това значи, че в края на 2024 г. всяка компания трябва да е продала минимум 22% електромобили от общия си микс. В противен случай ще има глоби. През 2030 г. квотата вече ще е 80%.

Макар споменатите марка да смятат, че тези норми са непостижими, има такива, които са на противното мнение. Сред тях са Tesla, естествено, но също така Ford и Volkswagen. Германската компания казва, че „целите са амбициозни, но изглеждат постижими”.

Ford добавя, че „вярва, че предложената траектория може да бъде изпълнена от много производители на пазара във Великобритания и ще гарантира, че тези, които изостават, ще ускорят своето развитие.”

Руши Сунак квоти Великобритания