Д инамичните параметри на Dodge Challenger SRT Demon 170 биха били впечатляващи без значение на цената му. Дори да струваше $10 млн., ускорението от 0 до 96 км/ч за 1,66 секунди щеше да кара феновете по света да коментират последната цифра, а не цената му. Не стига това, но от Stellantis потвърдиха, че техният „Демон” изминава четвърт миля за 8,91 секунди.
Но още по-впечатляващо е, че тези параметри идват от автомобил със задно предаване и четири пълноразмерни седалки. Да не говорим, че мощният 1041 к.с. Demon 170 струва $96 666! Да, за повечето от нас тази сума е доста сериозна, но тя си остава жълти стотинки на фона на два от другите три модела, които могат да се мерят по ускорение с този автомобил. Ето ги и тях, и трите са електрически.
Pininfarina Battista: 1,79 секунди, $2,2 млн.
Италианският хиперавтомобил е базиран на Rimac Nevera EV, но е дори по-бърз от оригинала. Четирите електромотора на Battista генерират 1900 к.с. и 2340 Нм въртящ момент. По време на тестове, при които моделът е бил „обут” с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2R, автомобилът е постигнал ускорение от 0 до 96 км/ (0-60 мили/ч) за 1,79 сек (1,86 сек до 100 км/ч), изминавайки четвърт миля за 8,55 секунди.
Подобно на параметрите на Dodge, ускорението на Battista е измерено, както би било измерено по време на драг състезание, т.е. като се изключи 1 фут (0,30 см) превъртане на колелата при старт. Британските издания и повечето автомобилни производители, включително BMW, Ferrari и Porsche, отчитат времето за ускорение от място, затова са малко по-бавни.
Rimac Nevera: 1,85 сек, $2,2 млн.
Rimac Nevera е минимално по-мощен от Pininfarina Battista, но и малко по-бавен при ускорение. Четирите електромотора в Rimac генерират 1914 к.с. и 2360 Нм, но хърватският хиперавтомобил ускорява от 0 до 96 км/ч за 1,85 секунди (1,97 до 100 км/ч). Спринтът на четвърт миля (402 метра) трае 8,6 секунди.
Тези времена са записани на специално подготвена настилка с високо сцепление и изключват 1 фут превъртане на колелата при потегляне.
Tesla Model S Plaid: 1,99 сек, $109 990
Tesla също използва специалната настилка с високо сцепление на драг писта и изключване на първия 1 фут от замерването, за да запише постижението от 1,99 секунди от 0 до 96 км/ч. Моделът е с три електромотора и сумарна мощност 1034 к.с. когато Car & Driver тества автомобила на нормална състезателна писта, ускорението е 2,1 секунди, а четвърт миля взима за 9,4 секунди.
Тук има още едно условие, автомобилът трябва да е в режим Drag Strip, който изисква подгряване на батерията до оптимална температура, което отнема няколко минути.