Топ 10 на най-бързо ускоряващите автомобили в света

Тук не става въпрос за топ скорост, а за спринта до 100 км/ч

Пламен Георгиев,
Lamborghini Aventador SVJ

, Lamborghini

Lamborghini Aventador SVJ

Т ози списък на британското издание Autocar е базиран на официалните данни на производителя. В него са включени само серийни автомобили, които могат да бъдат купени в момента. Модифицирани модели и предназначени само за пистата такива не влизат в класацията. И тук ще става дума само за коли, които ускоряват за под 3 секунди!

 McLaren 720S

McLaren

McLaren 720S

10. Ferrari 296 GTB, Ferrari F8 Tributo, Lamborghini Huracán Evo, McLaren 720S – 2,9 сек до 100 км/ч

Влизането под 3 секунди за 100 км/ч не е никак лесна задача, но както сами ще се убедите, това вече се удава на мнозина. Нещо повече, постижение от 2,9 секунди е доста често срещано, като това време изглежда като лимит за бегачките със задно предаване и централно разположен двигател. McLaren 720S и Ferrari F8 Tributo разчитат на V8 с две турбини, докато Lamborghini размита на атмосферния 5,2-ритров V10. Тук различен е 296 GTB, който е плъг-ин хибрид с 3,0-литров V6 и електромотор, генериращ най-висака мощност от четирите модела – 819 к.с.

 Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimate

Lamborghini

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimate

9. Ariel Atom 4, Koenigsegg Regera, McLaren 765LT, Porsche Taycan Turbo S, Radical SR8, Lamborghini Aventador SVJ, Lamborghini Aventador 780-4 Ultimae – 2,8 сек

Е, тук просто изборът е огромен. Не само това, но и начинът за постигане на това ускорение е доста различен. Като се почне от „голия” Ariel Atom 4, мине се през беглеца от „24 часа на Льо Ман” Radical SR8 и се стигне до електрическия Porsche Taycan Turbo S. А по-средата стоят истинските суперавтомобили под формата на хибрида Koenigsegg Regera, хардкор играчите McLaren 765 LT и Lamborghini Aventador, който постига 2,8 секунди в две версии - SVJ и по-цивилизованата 780-4 Ultimae.

8. Caterham 620R – 2,79 сек (0 до 96 км/ч)

Всички модели на Caterhams си играят със скоростта, но 620R изпъква. Той се задвижва от 2,0-литров двигател на Ford с 310 к.с., но не се заблуждавайте. Това е най-радикалния Seven. И все пак трябва да кажем, че той влиза по търлъци в класацията, тъй като времето за ускорение от 2,79 секунди е в дисциплината 0-60 мили/ч (0-96 км/ч), но това е официална информация от производителя.

 Porsche 911 Turbo S

Porsche

Porsche 911 Turbo S

7. Porsche 911 Turbo S (992) (0-100 км/ч), Radical RXC GT (0-96 км/ч) – 2,7 сек

Последното 911 Turbo S размита на битурбо „шестак” с 642 к.с. и изключително сцепление на четирите си задвижващи колела. Автомобилът трябва да е оборудван и с Sport Chrono Pack, за да постигне това ускорение. Точно обратното, Radical на практика е състезателен автомобил за пътя, способен да генерира 900 кг притискаща сила. Под радикалното купе, което подхожда повече на правата „Мулсан”, е монтиран същият 3,5-литров турбо V6, задвижващ Ford GT. Той обаче може да бъде „напомпан” от 400 до 650 к.с.

 Ferrari SF90 Stradale

Ferrari

Ferrari SF90 Stradale

6. Bugatti Chiron, Ferrari SF90 – 2,5 сек

Въпрос на време беше Chiron да се появи в списъка. В „базовата” си конфигурация неговия 8,0-литров W16 с четири турбини осигурява 1500 к.с., достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 2,5 секунди. Но още по-впечатляващ е SF90, тъй като постига същото ускорение с близо 500 к.с. по-ниска мощност. Той обаче разчита на битурбо V8 и три електромотора.

 Bugatti Chiron Super Sport

Bugatti

Bugatti Chiron Super Sport

5. Bugatti Chiron Super Sport – 2,4 сек

За тези 0,1 секунди по-бързо ускорение ви трябва Chiron Super Sport, който е със 100 кончета по-висока мощност. Но тук силата на колата не е до 100 км/ч, а в спринта до 300 км/ч, който отнема… 12,1 секунди.

4. Ultima RS, Ultima Evolution Coupé – 2,3 сек (0-96 км/ч)

Британската марка е създател на едни от най-потентните машини, които могат да бъдат купени, било то само за писта, било то и за движение по пътищата. По-старата Ultima Evolution се предлага с 6,8-литров Chevy V8 с 1020 к.с., докато по-модерната версия RS генерира 1200 к.с. от LT5 V8. И в двата случая марката дава ускорението до 96 км/ч, като и двете версии о постигат за 2,3 секунди.

3. Pinninfarina Battista – 2,0 сек (0-96 км/ч)

Първият от електрическите хиперколи скачат директно на третата позиция. Battista споделя повече от частите са Rimac C_Two, но генерира с 10 к.с. по-малко от хърватския оригинал, т.е. „едва” 1900 к.с. Италианското творение е скъпо, естествено. Нужни са около 2 млн. британски лири.

 Rimac Nevera

Rimac automobili

Rimac Nevera

2. Rimac Nevera – 1,95 сек (0-96 км/ч)

Коронован официално като най-бързият сериен електромобил в света, Той постигна 415 км/ч в ръцете на главния тестови пилот Моро Зрчевич. Със своите 1887 к.с. Nevera е най-бързо ускоряващият автомобил в упражнението на четвърт миля – 8,582 сек.

1. Aspark Owl – 1,7 сек

Колко мощност е необходима, за да влезеш дълбоко под границата от 2 секунди? Японският производител Aspark разчита на четири електромотора със системна мощност 2000 к.с., но и едва 1900 кг тегло. Теоретичната му скорост е 400 км/ч. Ще бъдат произведени само 50 бройки, а цената ще е около 2,5 млн. британски лири.

Източник на статията: autocar.co.uk

суперавтомобили хиперавтомобили топ 10 класация любопитно автомобили