Тавареш заплаши Италия, че ще затваря заводи, ако правителството приюти китайски марки

Шефът на Stellantis се страхува от китайската конкуренция, затова не иска италианското правителство да дава възможност на китайски марки да строят заводи в страната

Карлос Тавареш

, Getty Images

Карлос Тавареш (по средата)

С ряда бе знаков ден за Alfa Romeo, тъй като марката представи новата Milano, първият електромобил на Alfa. Този повод, както и предишна изява на Капрос Тавареш през деня се превърна в една своеобразна трибуна за комуникация с италианското правителство.

Босът на концерна Stellantis отправи ясни послания към италианското правителство, че, дадат ли на китайски марки завод в страната, ще се наложи да се взимат тежки решения, включително затваряне на заводи на Stellantis в страната.

Смята се, че италианското правителство води разговори с Tesla и китайски марки, включително Chery Auto, за да ги привлече да произвеждат коли в Италия.

Ако някои иска да въведе китайска конкуренция, те ще са отговорни за непопулярните решения, които може да се наложи да бъдат взети“, каза Тавареш в Торино.

"Ако сме под натиск, единственото, което може да направим, е да ускорим нашите усилия за увеличаване на продуктивността, за да сме конкурентни“, каза португалецът.

Тавареш каза още, че Stellantis вероятно би загубил пазарен дял и обеми.

Тогава може да не се нуждаем от толкова много заводи, колкото имаме сега. Готови сме за битка, но в битката има жертви.“

Също така Тавареш заяви, че спекулациите, че Stellantis планира да напусне Италия, са „фалшиви новини“. Повтори го неколкократно по време на представянето на Milano.

Изказванията на Тавареш бяха направени по време на откриването на производствена мощност за електрифицирани трансмисии с двоен съединител в рамките на комплекса на „Мирафиори“ в Торино.

Тогава той каза още, че ще бъде удължено производството на Fiat Panda с ДВГ до 2030 г. Моделът бе планиран за пенсиониране през 2027 г., докато по-късно тази година очакваме да видим електрическата Panda.

Тавареш също така напомни, че правителството е дало много обещания за електрическа мобилност на гражданите, но така и не е стартирало програма за субсидиране, а само изисква.

Източник на статията: autonews.com

Stellantis Карлос Тавареш