К ъде другаде, ако не в Милано можеше да е премиерата на новата Alfa Romeo Milano! Тя се състоя в присъствието на Жан-Филип Императо, шефът на марката, който дръпна много пламенна реч пред шефа си Карлос Тавареш, за да натърти, че Alfa Romeo изпълнява обещанията си.
На свой ред португалецът се отчете също с толкова пламенна реч, но сякаш да убеди италианското правителство, че Stellantis няма да напуска Италия (макар производството на Milano да е локирано в Полша), ще инвестира 5 млрд. евро в заводите си в страната и че никоя от марките под шапката на концерна не е за продан.
А звездата на вечерта, Alfa Romeo Milano, е наистина нещо напълно ново, което не сме виждали от марката. С него марката отново се връща в компактния клас, за радост на феновете на Giulietta и MiTo, но по-важното е, че с нея се цели привличане на нови алфисти, които да не тъгуват по отминалите времена, защото новият модел предлага доста смели дизайнерски решения.
В някои отношения дори могат да се нарекат дръзки, но това прави Milano още по-атрактивен, а красотата на модела е неоспорима. Цялата предница на автомобила е нова интерпретация на емблематични модели от миналото на Alfa: нов светлинен подпис, нова решетка, супер елегантен профил, напълно нова задница.
Alfa Romeo е изградена на платформата STLA Small, която ще споделя с Peugeot 2008, Jeep Avenger и други модели от гамата на Stellantis, с които ще се и произвежда на една поточна линия в Тихи, Полша. Milano е дълъг 4,17 м, като в тези компактни размери предлага най-големия обем в класа от 400 литра. Той е и с 200 кг по-лек от преките си конкуренти.
Интериорът е също толкова красив, колкото е външният дизайн. Воланът е компактен, а приборното табло, макар и дигитално (10,25 инча), запазва телескопичния си дизайн и така прави връзка с гамата и историята. Арматурното табло е завъртяно към водача, като по средата му има 10,25-инчов дисплей. Вентилационните отвори са във формата на quadrifoglio (четирилистна детелина). Имаме и спортни седалки Sabelt с голяма странична упора. Трябва да отбележим и гласовия асистент с вграден ChatGPT.
И задвижването, най-голямата новост в модела, който е първият електромобил в гамата на Alfa Romeo. А Жан-Филип Императо подчерта за пореден път, че до 2027 г. марката ще е изцяло електрическа. Milano Electtrica се предлага в две версии на мощността, 156 и 240 к.с. (Veloce), захранвани от батерия с капацитет 54 kWh. В първия случай тя осигурява пробег до 410 км (WLTP). На 100 kW DC станция тя се зарежда за под 30 минути от 10 до 80%.
Milano Ibrida е хибрид, съчетаващ 1,2-литров 3-цилиндров двигател с малка батерия и електромотор с 21 kW, вграден в 6-степенната трансмисия, системната мощност е 156 к.с. Ibrida ще се предлага в две версии на задвижване: на предните колела или на всички колела Q4, което ще бъде налично на по-късен етап, но е първо в премиум сегмента.
И накрая, цените. Alfa Romeo Milano ще стартира от около 30 000 евро, като от тази сума ще се предлагат и хибридната, и електрическата версия.