Д изайнът на новата S-Class отнесе много упреци и сравнения, но истината е, че всяко поколение на лимузината вкарва в индустрията редица нововъведения. Точно такъв е и този конкретен случай, като една от опциите е възможността за завиване на задните колела.
Новият Mercedes-Benz S-Class в цифри и факти
Дълги години на S-Class се преписват редица нововъведения, а едно от най-емблематичните от тях идва с W116: става въпрос за системата ABS. Подобни думи може да се кажат и за ESP. Но в сегашния случай не Mercedes е компанията, която въвежда завиващата задна ос на пазара. Тази технология датира от средата и края на 80-те години, когато Mazda и Honda въвеждат завиващите задни колела. Днес тя фигурира в списъка с допълнително оборудване на много модели, от супер автомобили като Lamborghini Aventador до луксозни лимузини като BMW 7-Series.
Системата ESP навършва 25 години
Новата S-класа също предлага завиващи задни колела (опция), но с една съществена разлика: задната ос се „чупи” на 10 градуса. За да добиете представа колко много е това, ще споменем, че при Porsche 911 (991), който внедри технологията в модерните спортни автомобили, задните колела завиват на 2,8 градуса в противоположна посока на предните, когато автомобилът се движи с ниска скорост.
Целта на това упражнение е да се улесни водачът, когато маневрира с ниска скорост. Така диаметърът на завой на дългата база на S-Class се намалява с 2 метра до 10,8 метра. Много или малко е това – преценете сами: диаметърът на завой на MINI Cooper SE е… 10,7 метра!
Студени досиета: една от най-емблематичните S-класи
Това е само един аспект от многото скрити заложби в новия флагман на Mercedes. Друг любопитен фактът е, че купето на автомобила може да бъде повдигнато едностранно до 8 см от системата за активно въздушно окачване E-ACTIVE BODY CONTROL в рамките на няколко десети от секундата. Така се защитава страната на автомобила, за която е отчетено, че има голяма вероятност от страничен сблъсък. Контролните системи на E-ACTIVE BODY CONTROL анализират ситуацията при шофиране и регулират окачването до 1000 пъти в секунда.
Ето го убиеца на Tesla Model S: до 1080 к.с. и 830 км пробег
VW мисли, че до 2-3 години ще произвежда колкото Tesla
Как може да ни излъжат в автосервиза (и как да се предпазим)