Системата ESP навършва 25 години

Mercedes Benz S Class coupe C140

, Mercedes-Benz

Системата ESP дебютира в Mercedes-Benz S-Class coupe (C140) през май 1995 г.

Е дна от най-важните електронни системи за подпомагане на шофирането навършва 25 години. Bosch (заедно с Mercedes) въвежда „електронния ангел пазител” през 1995 г., след като цяло десетилетие се занимава с проектирането.

През 1983 г. инженерите на Bosch започват да проучват начините за предотвратяване загубата на контрол върху траекторията на автомобила. Те проучват щателно ранните версии на системата ABS, която Bosch помага да бъде въведена на пазара през 1978 г., като вярват, че същата базова технология може да им помогне в новата им задача. Развойната дейност започна на 1 юли 1984 г.

Идентична работа вършат и инженерите на Mercedes-Benz от средата на 80-те години, като през 1992 г. двете компании обединяват усилията си. Партньорите се договарят, че в следващите 36 месеца трябва да изкарат на пазара електронна програма за стабилност (позната като ESP или ESC). Графикът е изпълнен.

Три години по-късно, през май 1995 г. дебютира S-Class Coupe (С140), оборудван със системата ESР. Същата година със системата е оборудван и седанът S-Class (W140).

Mercedes-Benz

Първоначално системата е скъпо удоволствие, което възпира масовото й навлизане на пазара. Всичко се променя през октомври 1997 г., когато A-Class (W168) се преобръща през таван по време на т. нар. „лосов тест”. Първоначално това е голям срам за компанията и модела, но именно той се превръща в своеобразен трамплин за масовото разгръщане на ESP.

Mercedes спира доставките на А-класата за 12 седмици, за което време ESP се вгражда във всички продадени А-класи като стандартно оборудване. Резултатът е, че A-Class се представя по-добре от конкурентите си в екстремни тестови (и не само) ситуации. Две години по-късно (1999 г.), Mercedes-Benz става първият производител, който снабдява всички свои модели със системата ESP като част от стандартното оборудване. Това е сигнал за цялата индустрия.

До момента Bosch е произвела над 250 млн. системи ESC (ESP). 82% от новите автомобили по света са оборудвани с нея, но има и пазари, на които тя не се предлага стандартно, за да се снижи цената на автомобила.

10 електромобила, които отвяват Ferrari по всички параметри

Електрическият Mustang Mach-E изненада и създателите си

Нови софтуерни неволи на VW удариха Golf

Източник на статията: Vesti.bg

ESP Mercedes-Benz Bosch