И мето на Сър Джим Ратклиф е особено популярно през последните месеци. След като стана и официално съсобственик (и главно действащо лице в клуба) на „Червените дяволи” от Висшата лига, вчера един от най-богатите хора в Обединеното кралство показа първия изцяло електрически всъдеход на Ineos – Fusilier.
Може и да е на ток, но третият (след Grenadier и Quartermaster) модел в гамата не се е отказал изцяло от двигателя с вътрешно горене. Освен чиста електрическа версия, Fusilier ще се предлага и с range extender, т.е. ДВГ, което играе ролята на генератор на електричество.
Без значение от модификацията, колелата на новия модел ще се задвижват от електромотори. В първия случай няма никакво съмнение, докато във втория случай малък ДВГ генерира електричество, което отива към батерия, а оттам и към електромоторите.
Тази конфигурация не е уникална, но не са много моделите, които я използват. Последният ярък пример е Audi RS Q e-tron, който наскоро триумфира в рали „Дакар”.
Сър Джим Ратклиф има обяснение за появата и на т. нар. range extender:
Бързо заключихме, че, за да вървим към декарбонизация, но и да продължим да правим коли, което клиентите искат да карат, се нуждаем от микс от технологии за задвижване. Това е причината да предложим допълнително задвижване за Fusilier, такова, което драматично намалява вредните емисии, но има нужния пробег и възможности за зареждане.”
Ineos казва, че Fusilier използва “поръчкова скейтборд платформа”, върху която се монтира стоманено купе с алуминиеви врати. Все още няма никакви технически параметри, но миналото лято бе казано, че електрическият вариант би трябвало да може да минава 400 км.
Подобно на Genadier, Fusilier е разработен с помощта на Magna. Компанията има богат опит с тежките офроудъри, тъй като тя е в дъното на успеха на Mercedes G-Class. Fusilier ще се произвежда в Австрия, но преди това ще премине тежки изпитания, включително и в прословутата планина Schöckl. Пазарното лансиране на модела е планувано за 2026 г.