Porsche възнамерява да продължи да произвежда емблематичния си модел 911 с двигател с вътрешно горене възможно най-дълго време, въпреки практическата забрана на ДВГ в новите коли от 2035 г. чрез въвеждане на нулеви емисии.
Наскоро шефът на компанията Оливер Блуме потвърди, че в гамата на модела ще има електрифициран вариант (хибрид), а в по-далечно бъдеще, кой знае, може би и пълен ЕV. Но специално за 911 и някои от дериватите му клиентелата държи на ДВГ.
Какво правим?
"Ще използваме синтетични горива"
Отговорът в Щутгарт е: "Ще използваме синтетичните горива, т. нар. е-горива".
В края на миналата година в Чили започна работа нов завод, в който се произвеждат такива. И вече се правят тестове с тях в коли, сред които и 911. Той е създаден в партньорство между Porsche и нейни партньори, сред тях местната фирма HIF.
Постоянните ветрове и надеждната инфраструктура в южната част на Чили са ключът към успеха на начинанието.
Планира се предприятието да произвежда по около 130 000 литра синтетично гориво годишно по време на пилотната фаза на проекта. До средата на десетилетието се очаква да бъдат произвеждани по 55 млн. литра на година, като се прогнозира около две години по-късно това количество да нарасне до 550 млн. литра, казва Porsche.
За дейността се използва вятърна енергия, поради което целият процес е "въглеродно неутрален", тоест при производството на горивата почти няма да се отделят вредни емисии на въглероден диоксид.
Porsche и други представители на автомобилната индустрия твърдят, че синтетичните електрогорива могат да се използват като нисковъглеродни заместители на бензина или дизела.
Сред над 1,3 милиард автомобила с двигатели с вътрешно горене, които се движат в света, повечето лесно могат да преминат на т. нар. електрогорива или на смес от е-горива и бензин, убедени са привържениците на тази технология.
Какво представляват електрогоривата
Някои експерти възхваляват синтетичните горива като "спасител на двигателя с вътрешно горене", докато противниците им твърдят, че за производството им се използва твърде много енергия, отбелязва ДПА, цитирана от БТА.
Т. нар. електрогорива (е-горива) се произвеждат от въглероден диоксид и "зелен" водород, добиван от вода посредством физикохимичния процес електролиза. При него се използва електрическа енергия, произведена от възобновяеми източници.
Емисиите на парникови газове през целия цикъл на производството на водород от възобновяеми източници са близки до нула, информира сайтът на Европейската комисия.
Привържениците на използването на е-горивата изтъкват, че те дават възможност на шофьорите да избират дали да карат електрифицирани автомобили или коли с двигатели с вътрешно горене.
Критиците твърдят, че те не са "зелени" поради огромните количества енергия, необходими за производството им. Това означава, че създаването на синтетични горива е въглеродно неутрално, само ако в процеса се използват възобновяеми енергийни източници като слънчева, вятърна или водна енергия.
Какво следва?
Porsche се ангажира да развива производството си в две насоки: електромобилност и допълващи е-горива", обяви Барбара Френкел, която отговаря за доставките в германската корпорация и е член на управителния й съвет.
Пред специализираното електронно издание "Аутомобил продукцион" Френкел отбелязва, че използването на синтетични горива ограничава емисиите от въглероден диоксид.
Porsche подчертава, че е-горивата допълват електромобилността и са неразделна част от стратегията на компанията за устойчиво развитие.