Н апоследък чухме много от идеите на изпълнителния директор на VW Group Оливер Блуме за плановете на концерна в близък и средносрочен план.
Сега дойде ред да го чуем и за компанията, на която той остава начело, въпреки доста по-големия поет ангажимент в края на миналото лято - Porsche.
Босът дава обширно интервю за Car Magazine, което си струва да се прочете.
На въпрос за електрификацията на бранда Блуме отговаря, че цялата гама ще предлага комбинация от ДВГ, хибридни и електрически задвижвания с батерии. Cayenne и Panamera имат хибриди и ДВГ, Macan става електрически, а Taycan вече е утвърден EV.
Нещо много интересно (но не ново) - Блуме потвърждава, че Porsche ще добави "много спортна хибридизация към 911", тъй като “близнаците” 718 минават на електричество.
Напомняме, че за такъв спортен хибрид на иконата се говори поне от 14 г., като и самият Блуме е давал яснота по темата.
Сега той заявява, че прогнозите този суперхибрид да се появи през 2023 г. няма да се сбъднат. Това, което може да стане, е да получим концепция за производствен модел или поне някаква информация.
Босът отново подчертава, че компанията иска да запази двигателя с вътрешно горене в 911 възможно най-дълго и вижда не само хибриди, но и разработки като синтетични горива за удължаване на живота на конвенционалното задвижване.
А 2023 г. ще ни донесе много специални издания, тъй като има и специални поводи.
Фирмата от Щутгарт ще отбележи 60-годишнината на 911, 75 г. на компанията и 80-ия рожден ден на Волфганг Порше, син на Фердинанд „Фери“ Порше и внук на Фердинанд-старши.
Ще има и повече специални издания за офроуд. Блуме казва, че 2500 броя на 911 Dakar са начин за тестване на пазара. И “отваряне на врата” за повече такива проекти в бъдеще.