Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да е катастрофален за Япония

Пламен Георгиев,
Акио Тойода Toyota

Toyota

Ш ефът на Toyota не веднъж е изказвал своите опасения, свързани с масовото навлизане на електромобилите на пазара. Сега Акио Тойода отново се изказва негативно по отношение на световната тенденция за масова електрификация на автомобилния парк, съобщава Automotive News. Но този път той засяга конкретно икономиката на Япония, която е застрашена от катастрофална загуба на милиони работни места в следствие на масираното навлизане на електромобилите.

За да бъде избегнат подобен ефект, трябва еко тенденциите да се следват по-обмислено: например да се съсредоточи вниманието върху хибридите като връзка между автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрическите автомобили.

Президентът на Тoyota: ползите от е-колите са силно преувеличени

Топ мениджърът вижда два варианта за развитие на събитията за японската автомобилна индустрия: в първия случай електрическите автомобили се произвеждат само за износ, във втория тяхното производство е напълно спряно. Преди време Тойода критикувава "шума" около е-колите и предупреди, че Япония може да остане без електричество, ако целият автомобилен парк в страната премине на батерии.

Вторият сценарий може да доведе до невъзможност за производство на повече от осем милиона автомобила и загуба на 5,5 милиона работни места.

„Ако казват, че двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили“, казва Тойода.

Според него пътят към намаляване на емисиите на CO₂ трябва да се изчислява отделно за всяка страна, като се вземат предвид особеностите на местната автомобилна индустрия и технологиите. Така директорът на Toyota реагира на новата политика на американските власти, според която американците ще бъдат насърчавани да купуват изцяло „зелени“ автомобили. Против нея е както Toyota, така и Honda, които продават хибридни автомобили в Щатите и по света.

Шефът на Toyota направи готварска аналогия по адрес на Tesla и Мъск

Хибридните модели вече са голяма стъпка към СО2 неутралитет, сигурен е Тойода. Те са по-евтини и могат успешно да се продават в страни, където все още няма инфраструктура за електрически превозни средства, като постоянно се развиват и стават „по-чисти“. В допълнение, хибридите, като преходен етап между ДВГ и електрически автомобила, ще помогнат за смекчаване на удара по икономиките на различни страни - включително Япония.

Самата Toyota е произвела около 18,1 милиона хибридни автомобила през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък така, както ако марката е продаде 5,5 милиона електрически автомобила.

Въпреки силните критики към електрическите автомобили, Toyota се опитва да бъде в крак с другите производители. По-рано през септември стана известно, че японците са инвестирали повече от 13 милиарда долара в разработването и производството на батерии, което трябва да осигури на компанията конкурентни обеми на производство до 2030 г.

Стойността на дефицитни микрочипове в Китай е скочила 300 пъти

Официално: Lucid Air е електромобилът с най-голям пробег

Ford и BMW ще започват тестове с твърдотелни батерии

Източник на статията: Vesti.bg