Седмицата: сагата приключи, Германия изработи за VW Group изключение за ДВГ на е-горива

Ford пусна първия си електромобил, разработен на платформа на VW, зад Океана пуснаха най-мощния масълкър, за да разберем, че два емблематични модела в жанра отиват в историята

Пламен Георгиев,
седмицата 26 март

CarMarket.bg

Ц ялата изминала седмица във фокуса на вниманието ни бе разправията (граничеща с изнудване) между Германия, Италия и ЕС. Двете държави действаха координирано със заплахи и изисквания, за да стигнем най-после до решение, което беше предизвестено.

В крайна сметка вече знаем, че ЕС е отстъпил и след 2035 г. ще могат да се продават нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, но захранвани от е-горива (синтетични горива). Най-големият защитник на тази теза е концернът Volkswagen, който работи в тази посока. Такива горива обаче няма да са евтини, не се и произвеждат в голям обем, затова предстои да видим какво ще е влиянието им след въвеждането на забраната за продажба на нови коли с ДВГ. Очаква се през новата седмица да се гласува за окончателното решение за въвеждане на тази забрана.

Сега предстои да видим и докъде ще доведе другата проблемна точка, а именно тази с въвеждането на стандарта Евро 7. Там седем държави водят похода срещу нещо в този му вариант. Смеем да предположим, че той ще претърпи промени.

Иначе в Прага се подготвя голям протест на 29 март. Чехия е лидер на недоволните. Един от шефовете на Skoda заяви, че ще се наложи компанията да затвори завод и да се откаже от три модела, ако Европейският съюз въведе екологичния стандарт Евро 7. Преки засегнатите от това ще са 3000 работници.

През изминалата седмица видяхме новия електрически Ford Explorer, който няма нищо общо с американския модел. Този е електрически, разработен е на платформата МЕВ на концерна Volkswagen (някои дори го наричат ID.4 с емблема на Ford) в Европа, за Европа. Все още няма данни за задвижването, но не е трудно да се предположат какви ще са те.

И докато в Европа темата са електромобилите, в САЩ бе представен най-мощният и най-бърз масълкар в света. Това е Dodge Challenger SRT Demon 170 с 1040 к.с. мощност и 1280 Нм въртящ момент. Тъжното е, че тази версия слага точка в историята на модела.

За съжаление още един от най-изявените представители на този специфичен за щатите клас ще отиде в историята. Chevrolet обяви, че шестото поколение Camaro ще бъде пенсиониран след моделна година 2024. Tова означава, че финалната версия на настоящия автомобил ще излезе от завода през януари 2024 г.

Личните си впечатления тази седмица разказахме от новото BMW X1. Моделът извървя дълъг път на развитие от 2009 г., когато видяхме един автомобил със сгрешени пропорции. Второто поколение направи сериозен скок в развитието, но едва сега, с това трето поколение Х1 най-после имаме точните пропорции и дизайн, при това с доста атрактивен външен вид. Тестваме модела в дизелова модификация, което е още по-интересно на фона на все по-намаляващия дял на дизеловите двигатели на европейския пазар.

Вниманието ни през седмицата бе насочено и към процесите, случващи се в руския автомобилен бизнес. Съдът в Русия замрази активите на Volkswagen в страната, а ден след това сайтовете на VW не можеха да бъдат достъпни от територията на страната.

Стана ясно, че в руския завод на Mercedes-Benz ще се асемблират китайски модели на луксозната марка Hongqi. Същата марка е единствената от Поднебесната империя към момента, чието качество може да се мери с това на луксозната германска марка. Официално потвърждение на това няма, изданието се позовава на два свои източника.

Разказахме и за Михаил Латвин. Той е известен в социалните мрежи с това, че унищожава луксозни автомобили, за да трупа гледания и последователи. През 2020 г. запали Mercedes-AMG GT 63, преди година взриви BMW M5 Competition, а сега размаза Lamborghini Urus с 3-тонен контейнер, който пусна с кран върху него. Последната му изцепка му донесе около 3 млн. последователите в Instagram за месец.

обзор на седмицата