Германия и ЕК се разбраха: е-горивата удължават живота на ДВГ

Изключението няма да промени същността на регламента, скоро се очаква да има ново гласуване

Берлин

, iStock

Берлин

Г ермания постигна споразумение с Европейската комисия е-горивата да получат изключение и да могат да се използват в двигателите с вътрешно горене и след 2035 г., предават световните агенции, позовавайки се на изявления от Брюксел и Берлин.

Така вече не би трябвало да има пречка новата мярка да влезе в сила, тя касае нулеви емисии в новите автомобили от 2035 г.

Споразумението, което ще удължи живота на ДВГ, бързо беше осъдено от противниците му, сред които най-гласовита е Франция.

Германия искаше гаранции, че новите автомобили с ДВГ могат да бъдат продавани след крайния срок, ако работят с е-горива - искане, подкрепено от Porsche и компании от най-мощната европейска автомобилна индустрия.

Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на е-горива в автомобилите“, обяви в Туитър Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Германският министър на транспорта Фолкер Висинг потвърди това. Изискването е въпросните синтетични горива да са неутрални спрямо СО2.

Очаква се скоро да има гласуване - може би още във вторник, което окончателно да въдеде регламента, след като то пропадна заради ветото на Германия по-рано този месец, а трябваше да е формалност.

Сделката с Германия не променя текста, договорен между представители на страните членки и Европейския парламент още през миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане относно е-горивата, според служител на ЕК.

Страните, които се противопоставят за изключението, няма да могат да постигнат достатъчно гласове, за да блокират изключението. Не могат да блокират и целия закон.

Италия поиска биогорива също да бъдат освободени, но този етап не е ясно дали ще съумее да ги прокара по начина, по който Германия се застъпи за е-горивата - по-скоро не.

Германия Европейски парламент Европейската комисия е-горива двигател с вътрешно горене Брюксел