Седмицата: блогър унижава Ferrari, BMW показа Х5 и Х6 Competition, Peugeot обнови 508

G-Class продължава да дава поле за изява на тунерите, „Дизелгейт” отново надвисна като черен облак над Volkswagen, а Nissan обвини Toyota, че послъгва за разхода на RAV4 Hybrid

,
седмицата 26 февруари

CarMarket.bg

Н ай-голям интерес през седмицата предизвика 14-минутният клип на WhistlinDiesel. През половината част от него влогърът се подиграва на Ferrari, че единственото, с което се занимават е да съди клиентите си, че по някакъв начин са уронили престижа на марката.

Втората, основна част, е да се опита да унищожи Ferrari F8 Tributo, което купува за $400 000 (но не директно от Ferrari), за да го унищожи. Преди това му монтира изпускателна система, за да се порадва на звука му. Нещо, за което в Маранело са побеснели. Още по-бесни ще останат от втората част на видеото, в което ютубърът издевателства върху Tributo с цел да види какво може да понесе един суперспортен автомобил със задно предаване, когато бъде изкаран от асфалта и вкаран в калта.

На голям интерес се радваше и новината за младши инспектор Алек Каленски. Името му нашумя преди седмици, когато отказа да вземе подкуп от 10 000 евро и златен часовник от надрусан сирийски бизнесмен. Тази седмица късата клечка изтегли украинец, който се опита да подкупи същия инспектор. Къса клечка.

В началото на този месец BMW представи обновените Х5 и Х6, а в края му дойде време да видим и най-силните момчета в тежката SUV категория - M Competition. Все така използват 4,4-литровия V8 с две турбини, но той получава 48-волтова “мека” хибридна система. Обновените модели имат същата обща максимална мощност като предишните - 625 к.с. при 6000 оборота и макс. въртящ момент от 750 Нм на разположение между 1800 и 5800 об.

Peugeot обнови 508 и 508 SW с най-новата версия на радиаторната си решетка, но новите меки хибридни решения за задвижване от 3008 и 5008 ги няма тук.

Ревизираният модел от сегмент D, който ще влезе в шоурумовете в Европа през юни, може лесно да се разграничи от лансирания през 2018 г. оригинал по по-тънките LED матрични фарове (стандартни в гамата) и трите вертикални „нокътя” на дневните светлини под тях (вместо един елемент досега).

Интересно и изненадваща бе закачката на Nissan. Компанията защити икономията на гориво в електрифицирания X-Trail e-Power, предполагайки, че Toyota преувеличава с твърденията за разход на гориво на своите популярни хибридни модели, включително RAV4 Hybrid. Нещо повече, мениджър на Nissan дори си позволи, че колегите са послъгали за супер ниския разход на RAV4.

Другата сериозна новина от изминалата седмица бе свързана с административния съд в германския град Шлезвинг, който отсъди в полза на неправителствената екологична организация Deutsche Umwelthilfe (DUH). Потърпевши са националния орган KBA и Volkswagen. Това решение отново разпалва „Дизелгейт”, че след него може да се стигне до сервизна акция за милиони дизелови автомобили от различни модели, което ще струва много на VW. Това решение е прецедент и може да засегне и другите немски компании.

През седмицата у нас бе представена новото Maserati GranTurismo, с което марката от Модена отвори нова глава в историята, започнала преди 75 години с A6 1500. GranTurismo стъпи на родна земя само пет месеца след световния си дебют, доста висока скорост в днешно време. Доста висока е и цената на това удоволствие, но италианската красота и страст струват много.

През седмицата станахме свидетели и на цели четири нови, свързани с G-Class. Той продължава да храни тунерите по света. Един направи от „кубчето” пикап, втори направи 2-врато купе, трети, Brabus, бе по-сдържан – само шлифова вездесъщия офроудър, а Mercedes направи най-голямото извращение по повод сътрудничеството си с модна марка.

обзор на седмицата