Nissan защити икономията на гориво в електрифицирания X-Trail e-Power, предполагайки, че Toyota преувеличава с твърденията за разход на гориво на своите популярни хибридни модели, включително RAV4 Hybrid.
За разлика от Toyota – която използва конвенционална хибридна система – технологията e-POWER на Nissan използва бензинов двигател, който зарежда литиево-йонната батерия (т.е. играе роля на генератор), а колелата се задвижват само от електрически мотори.
Това, казва Nissan, предлага „подобeн на EV” начин на шофиране, но въпреки това не може да се мери с твърденията на Toyota за разхода на RAV4 Hybrid.
Заводският параметър за среден разход на конвенционалния хибрид Toyota RAV4 е 4,7 л/100 км. Nissan X-Trail e-Power, от друга страна, е обявил 6,1 л/100 км, което е с около 30% повече.
Но това, казва Nissan, е само началото, тъй като според марката удовлетвореността на клиентите е много по-висока, отколкото при традиционния хибрид. Нещо повече, от Nissan смятат, че Toyota е преувеличила с разхода на гориво.
Той се движи по-скоро като електромобил и от нашия опит с електромобили знаем, че клиентите го харесват“, казва Адам Робъртсън, заместник-директор на Nissan Technical Center Europe. „Знаем също така, че традиционните хибриди носят най-ниско удовлетворение. Искахме да уловим изживяването на клиентите, което те наистина харесват, и да го внесем с e-Power.”
Друг шеф на Nissan отива по-далеч с предположението си, че икономията на гориво на двата модела може да е по-близка в реалния свят, отколкото предполагат заводските спецификации. А според тях хибридното решение на Toyota е много по-добро.
Мисля, че икономията на гориво е сложна материя. Ще го оставим във ваши ръце да направите тестове в реални условия, но от многото статии, които видях за RAV4 Hybrid, не можете да се доближите до 4,8 (литра на сто километра)“, казва Александър Печанак, продуктов мениджър за X-Trail на Nissan Australia.
„И от многото статиите, които видях за Qashqai, те се доближават много до цитираните цифри на e-Power и очакваме подобен резултат с X-Trail.“
Запитан дали това означава, че той смята, че Toyota преувеличава със своите данни за разход на гориво, Печанак отговоря:
Въз основа на съобщенията в медиите и тестовете в реални условия, така мисля.“