Руски експерти посочват основни "болежки" на китайските автомобили

Задължително трябва да се направи уточнението, че тук става въпрос за китайските автомобили в Русия, тази за ЕС са доста различни

Москвич 6

, CarMarket.bg

Това е "Москвич 6", в който руска е само емблемата. Същото се отнася и за "Москвич 8", представен преди ден.

П реди дни писахме, че на родния пазар се очаква дебютът на две нови китайски марки. В социалните мрежи посрещнаха тази новина по очаквания от нас начин: „вземи си китайска кола, за да знаеш, че частите са й оригинални”. И това беше най-изтърканият коментар. Общото впечатление, очаквано, е, че китайските продукти продължават да се свързват с много ниско качество.

Има много причини за това, бихме могли да кажем – основателни, но също така може да уверим читателите, че скокът в качеството на китайските автомобили за Европа за последните 10 години е огромен.

Продължаваме темата китайски автомобили с обобщени данни от мрежата сервизни центрове „Китаяна” в Русия. Много е важно да изтъкнем две неща: между китайските автомобили за Русия и тези за ЕС има сериозни разлики. Да го кажем така: китайски автомобил за Русия не биха могли да се продават в Европейския съюз. Защо? Защото критериите са коренно различно.

Вторият факт, който трябва да се вземе предвид, е руската зима и „страхотните” пътища.

След като направихме тези уточнение, ето какво обобщава Motor.ru. Седем са основните проблеми, с които собствениците на китайски автомобили в Русия се сблъскват.

Най-честите проблеми са свързани с електрониката, която страда при ниските температури в страната. Като пример се посочват повреди на кислородни сензори и системата ABS в модели на Dongfeng.

Проблеми има и със силовите агрегати. Собствениците на Chery Tiggo редовно се сблъскват с теч в радиатора и бързо износване на ремъка на двигателя. Има оплаквания от лагерите на колелата, които стават неизползваеми след 50 000 километра. Сериозен проблем на китайските автомобили е повреда на скоростната кутия или нейни контролни блокове. Тук руснаците открояват моделите на JAC и Kaiyi, чиито CVT отказват, докато роботизираната трансмисия на Changan редовно прегрява.

Много собственици на Geely срещат проблеми с окачването на 20 000 километра. През последната година зачестяват случаите на повреди в турбото на Haval F7 и F7X. Проблеми има и със самите ламарини по купето. Изтъква се и високата цена на оригиналните китайски части. Те могат да се заменят с Ali Express аналози, но качеството им е ниско.

китайски автомобили