До месеци чакаме официалната поява на китайския гигант Geely в България

За разкош на пазара ще дойде и дъщерната Link & Co, вносител ще е словенската SEEAG. В момента се водят преговори за дистрибутори в България

Geely Coolray new

, CarMarket.bg

Geely Coolray

Т емата „китайски автомобили“ е изключително интересна за мен. От известно време се говори за „китайска революция“, китайска вълна“, която да залее пазара в Европа. Френското лоби иска от ЕС да наложи мита на вносните китайски коли, за да защити родните марки. Те обаче не продават и не произвеждат в Китай. На противоположния полюс е германското лоби, което произвежда и продава много в Китай.

Какво ще се случи, тепърва предстои да разберем, но не изглежда много вероятно Европейският съюз да посмее да наложи по-високи мита, защото ответната реакция ще е изключително тежка и със сериозни финансови последици.

На този фон вчера имах възможността да тествам китайския автомобил Coolray, с който гигантът Geely ще стъпи официално в България. Това се очаква да се случи до месеци, в момента се водят разговори с потенциални дистрибутори. Кои ще са те, тепърва ще разберем, словенските ни домакини не пожелаха да разкрият, но в екипа си вече имат българин, който ще е трансмисията за осъществяване на този процес в страната ни.

Очакваната цена на модела ще е около 50 000 лв. с ДДС, оборудван с всичко.

Иначе словенската група SEEAG е повече от уверена, че България скоро ще се присъедини към страните, в които тя оперира. Преди седмица в Република Северна Македония е открит шоурум на Geely, Румъния започват със 7 – 9 дилърства, амбициите им догодина да се удвоят.

Иначе SEEAG операри в 12 държави от Югоизточна Европа, като през 2023 г. оборотът е 600 млн. евро. Продадените автомобили в региона са около 22 000, като Групата е представител на Volvo, Kia, SsangYong (KG Mobility), Geely и Link & Co. Последната марка също е интересна, защото очакваме тя също да се появи на родния пазар.

CarMarket.bg

Иначе Geely и всичките му подразделения (Volvo и Lotus са сред тях) са продали 2,79 млн. автомобила през 2023 г., от тях 980 000 електрифицирани. В Китай марката е на пета позиция по продажби с 1 008 741, пред нея са лидерът BYD, следван от VW, Toyota и Honda.

Coolray се казва първият модел, с който Geely възнамерява да се появи на пазара у нас. Това е непознат за родните ширини автомобил, затова и аз подходих доста скептично към него. И, за огромно мое учудване, останах изключително приятно изненадан. Ще разкажа съвсем скоро подробно за него, защото автомобилът ме спечели и защото е много интересен именно с това, че е непознат. А същият има над 800 000 продажби зад гърба си. Преминал е фейслифт, но реално промените са такива и толкова много, че може да се нарече напълно нов модел.

Това е автомобил от клас B+-SUV, което ще рече дължина от 4,38 м. И тук нещо много важно. Свикнали сме да свързваме китайските автомобили с електрическо задвижване, но не такъв е този случай, моделът е конвенционален, задвижва се от 1,5-литров турбо бензинов двигател със 172 к.с. и 190 Нм.

CarMarket.bg

Негови преки конкуренти са Peugeot 2008 1,2 (4,3 м), 130 к.с., 230 Нм; Skoda Karoq 1,5 (4,4 м), 150 к.с., 250 Нм; Seat Ateca 1,5 (4,38 м), 150 к.с., 250 Нм.

Много повече за него, какви са цените му, гаранцията (spoiler: като на Volvo e), как се държи на пътя и отстъпва ли по нещо на преките си конкуренти – скоро в подробния ни тест.

Сега приключвам с плановете на SEEAG за въвеждане на новите модели на Geely в региона. Тази година чакаме Starray C-SUV, наследник на известния сега Atlas Pro. До края на годината би трябвало да се появи и електрически модел от сегмент C-SUV EV с дължина 4,65 м.

През 2025 г. се планира лансирането на плъг-ин хибриден модел от C-SUV с дължина 4,7 м, хибриден модел от D-SUV с дължина 4,88 м и електрически седан с 5-метрова дължина.

През 2026 г. също се планира лансирането на три нови модела, два в B-SUV сегмента – един с ДВГ и един електромобил (4,1 м дължина), както и D-SUV плъг-ин хибрид с дължина над 5 метра.

Geely Geely Coolray китайски автомобили България