Т ази седмица Италия ще подаде официално предложение за изтегляне с година по-рано на планирано от Европейския съюз преразглеждане на забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., заяви министърът на промишлеността Адолфо Урсо.
На 26 септември страната ще представи официално предложението си на срещата на икономическите министри на ЕС.
Защо гласуването на това предложение е от изключително значение? Първо, по план график ЕС е насрочил 2026 г. за преразглеждане на взетото през март 2023 г. решение за забрана на колите с ДВГ. Тогава трябва да се оцени технологичният напредък на хибридните автомобили и дали те могат да изпълнят целта за 2035 г.
Ако сега Европейският съюз гласува преразглеждането на решението от 2023 г. да бъде изтеглено с година по-рано (през 2025 г.), това би бил ясен знак, че страните-членки са склонни да преразгледат условията за Зелената сделка в частта на автомобилната индустрия.
Италия е сред групата държави от ЕС, които се противопоставят на т. нар. Зелена сделка, ръководена от Европейската комисия, за справяне с изменението на климата и ограничаване на замърсяването, като премиерът Джорджия Мелони определя някои от решенията на Комисията като „идеологически“, пише Automotive News.
„Вярваме, че е абсолютно необходимо да променим посоката на индустриалната политика на ЕС“, казва Урсо на среща на бизнес асоциации и профсъюзи. „Автомобилният сектор е този, в който най-много се изисква промяна от Зелената сделка“.
Миналата седмица Джорджа Мелони нарече планираната забрана за продажба на коли с ДВГ от 2035 г. „саморазрушително“, тъй като причинява много щети на европейската автомобилна индустрия.
Европейската автомобилна организация ACEA миналата седмица призова за "облекчаване" от ЕС на междинните цели за CO2 за автомобили и ванове, които влизат в сила през 2025 г.