Италия пак зове ЕС да преосмисли забраната за продажба на коли с ДВГ

Това се налага, за да се отразят различните пазарни реалности на фона на забавеното навлизане на EV и стагнацията на европейската автомобилна индустрия

Пламен Георгиев,
електромобили Fiat Grande Panda

, FIAT

Fiat Grande Panda

И талиански власти смятат, че планът на Европейския съюз за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. трябва да бъде преразгледан по-рано от планираното.

„Забраната трябва да бъде променена“, каза министърът на енергетиката Джилберто Фратин в събота в кулоарите на бизнес форума на TEHA в Чернобио, на брега на италианското езеро Комо.

Фратин нарече решението на ЕС "абсурдно" и продиктувано от "идеологическа визия", заедно с контролиран от държавата подход към правенето на политики в рамките на блока.

Планът се нуждае от промяна, за да отразява различните пазарни реалности на фона на стагнацията на европейската автомобилна индустрия, добави той.

Италианският министър на промишлеността Адолфо Урсо каза, че междинната оценка на напредъка за изпълнение на новите правила, която в момента трябва да бъде извършена през 2026 г., вместо това трябва да се проведе в началото на следващата година.

В един несигурен пейзаж, който засяга германската автомобилна индустрия, е необходима яснота, за да не се допусне колапсът на европейската индустрия“, заяви Урсо.

"Европа се нуждае от прагматична визия, идеологическата визия се провали. Трябва да го признаем", добави той.

Дясното правителство на Джорджия Мелони вярва, че Европейската комисия трябва да позволи на държавите-членки да имат повече свобода при избора на технологията, която предпочитат, за да изпълнят договорените цели за декарбонизация и подкрепя по-постепенно заместване на двигателя с вътрешно горене.

Италианските власти заявиха, че не са против разработването и производството на електрически автомобили, но че те трябва да бъдат част от по-широка комбинация от системи за задвижване.

Изпълнителният директор на Volkswagen Group Оливер Блуме каза, че е необходима промяна, тъй като европейският пазар се свива, докато конкуренцията нараства.

Говорейки в интервю за неделния вестник Bild am Sonntag, Блуме казва, че „баницата е станала по-малка и имаме повече гости на масата“.

Продажбите на Stellantis в Италия намаляват и автомобилният производител, който притежава италианските марки Fiat, Alfa Romeo и Maserati. планира съкращаване на работни места. VW обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята 87-годишна история.

Източник на статията: autonews.com

Италия ДВГ