И зминаха точно 25 години от появата на специалното изпълнение E 500 Limited, представено на автомобилното изложение в Женева през 1994 г., докато самият 500 Е се появява през 1990 г.
По това време Mercedes е изцяло зает с разработването на новата S-Class, затова натоварва Porsche със задачата да промени шасито на W124, за да може да се монтира 5,0-литровият V8 двигател от SL в него. Успоредно с това трябва да се направят задължителните промени по окачването и задвижването.
Когато автомобилът е готов, става ясно, че W124 не може да мине през поточната линия в Зинделфинген, тъй като е по-широк. Затова Porsche получа поръчката да произведе автомобила. Днес това не би могло да стане, но преди 30-ина години Porsche е в криза и тази поръчка натоварва поточната линия в Щутгарт-Цуфенхаузен, която на драго сърце приема поръчката за Type 2758, както е вътрешнофирменото обозначение на модела от Porsche.
Купетата на 500 Е били прехвърляни между двете поточни линии на Mercedes и Porsche, заради което производството на един автомобил отнемало 18 дни.
Единствените външни разлики със стандартния W124 били малко по-широките колесни арки, модернизираната предна престилка, сниженото с 23 мм окачване и малката емблема на капака на багажника. В крайна сметка моторът с 322 к.с. и 480 Нм превърнал 500 Е в един от най-желаните спортни седани през 90-те години.
Цената на 500 Е била около 135 000 германски марки, което го вкарвало в територията на S-Class.
Моделът е наречен от немските журналисти Wolf im Schafspelz (вълк в овча кожа), тъй като Mercedes 500 Е ускорявал до 100 км/ч за 5,9 секунди, а максималната скорост била ограничена до 250 км/ч.
През 1994 г. 500 E става Е500. Поводът е слизането от конвейра на 10-хилядната бройка на модела, която е подарена на 5-кратния шампион в Льо Ман Ханс Херман.
През 1994 г. Mercedes прави фейслифт на модела и премества буквата „Е” пред цифрата 500. За да отбележи свалянето на поколението от конвейра, Mercedes създава E500 Limited,в който най-видимите промени са атрактивните17 инчови джанти, наподобяващи много тези на 190 Е 2.5-16 EVO II, както и някои промени в интериора. Леко видоизменена е задницата, като тук изпъкват двуцветните светлинни блокове на задните светлини.
Между 1990 и 1995 г. са произведени точни 10 479 бройки 500 Е / Е 500, което е нищо на фона на днешните тиражи, но тук трябва да се отбележи фактът, че стартовата цена на модела е била малко над 135 000 германски марки, което доближава модела до S-Class.
Amnesty International: експлоатация и замърсяване от електрическите коли