Плановете за производство на китайските марки в Европа

BYD, Chery и Dongfeng са сред производителите, планиращи да произвеждат в Европа

Denza N7 китайски автомобили

, BYD

Denza N7

К итайските производители правят всичко възможно, за да стартират производство на Стария континент, докато Европейският съюз обмисля дали да вдигне сегашното мито от 10% за вносните китайски автомобили.

Ето как изглежда общата картина на плановете на китайците за европейско производство.

BYD

Целта на BYD е да стартира производство в новия си завод в Унгария преди 2026 г., който да помогне на марката да постигне 5% пазарен дял на пазара на електрически автомобили. Заводът ще е с годишен капацитет от 150 000 автомобила, но с потенциал да се удвои до 300 000, ако търсенето е на лице.

CHERY

Chery каза, че ще произвежда коли под марката Omoda в бившия завод на Nissan край Барселона. Компанията планира годишен капацитет от 150 000 до 2029 г. в джойнт вънчер с испанската EV Motors.

Усилено се говори, че Chery е в преговори с италианското правителство за втори завод в страната. Италия е предложила на компанията неизползваеми заводи, както и потенциална локация в южна Италия за изграждане на нов завод.

DONGFENG

Dongfeng Motor също преговаря с италианското правителство за откриване на завод в страната, в който да се произвеждат по около 100 000 коли годишно. Източник до Dongfeng каза, че италианците са готови да предложат съществуващ завод на китайската компания.

LEAPMOTOR

Leapmotor, от който Stellantis държи 21%, търси опции за производство на своите модели в някои от заводите на концерна. Възможно е още това лято в Тичи, Полша, да започне да се прави електрическият Leapmotor T03. В същия завод ще се прави и новата Alfa Romeo Milano, която бе прекръстена на Junior. Stellantis има планове да прави до 150 000 е-коли на Leapmotor в завода Mirafiori в Торино, но пък Карлос Тавареш, шефът на концерна, постоянно говори срещу китайската офанзива.

MG Motor

Марката MG на SAIC е каза, че ще вземе решението за европейско производство до 2-3 години, като ще избере мястото на база разходите за ток и труд. SAIC е собственик на част от производствен комплекс в Лонбридж, Англия, който преди е бил на MG Rover. MG е най-продаваната китайска марка (с британски корени) в Европа, реализирала 231 684 продажби миналата година.

Източник на статията: autonews.com

китайски автомобили