И тало-Stellantis-китайската драма продължава с пълна сила. Китайската Dongfeng Motor Group е в ранната фаза на преговори с италианското правителство за производство на автомобили в страната. Ако това е истина (а то е, защото за тази възможност се говори от месеци), то съобщеното от нас посещение на делегация на Dongfeng за оглеждане на терени в Бургас ще е само за прах в очите и опит за въздействане на италианското правителство, както и предположихме.
Dongfeng иска завод в Италия с капацитет 100 000 коли годишно, съобщи Qian Xie, който ръководи операциите на компанията в Европа.
Италия се опитва да привлече друг производител в страната, след като се сблъска с плановете на Stellantis да съкрати работни места и да изнесе производство, както стана с Alfa Romeo Milano, покрай която се завъртя огромна драма.
Италия е един от най-големите пазари в Европа и за китайски производител местно производство би означавало, че ще може да доставя автомобили за всички държави в района”, коментира Кси в интервю в Милано.
Разговорите с Рим са в ход и правителството ще предложи на Dongfeng възможности за заводи през следващите седмици, каза той.
Този план отваря вратата (както предположихме и вчера) за по-голям разрив между Италия и Stellantis.Миналата седмица Карлос Тавареш предупреди правителството, че ако даде благословията си за китайски завод в страната, това ще изправи Stellantis пред сериозна конкуренция, което ще принуди концерна да затваря заводи в Италия.
Dongfeng Motor, който прави коли с марки Peugeot и Citroen на Stellantis в Китай, е под натиск на родния си пазар, където търсенето на конвенционални автомобили постоянно спада.
След като достигна върха през 2017 г. с 2,83 млн. автомобила, продажбите на Dongfeng паднаха до 1,72 млн. миналата година, спад от 38%.
Италия изостава доста от европейските лидери на EV пазара. Миналата година на EV се падат само 4% от продажбите на нови автомобили в страната, много под средното за ЕС от 15%.