Новата година започна с изложението CES в Лас Вегас и една ужасна новина

За съжаление започнахме 2023 г. с новината за смъртта на Кен Блок. От Руското посолство у нас пък решиха, че е удачно да ни рекламират новия „Москвич 3”, даже искат да ни го продават за 50 000 лв.

Пламен Георгиев,
обзор на седмицата 8 януари

CarMarket.bg

В сички погледи през отминалата седмица бяха насочени към Столицата на хазарта, където по традиция се провежда технологичното изложение CES. От доста време автомобилните компании избират именно това събитие, за да покажат най-интересните си технологични разработки, които ще намерят място в серийно производство.

Peugeot избра CES, за да ни покаже концепцията Inception. Дизайнът е толкова радикален, че не е логично да се очаква, че след няколко години ще видим подобен модел в серийно производство, пазарът просто не би го приел. Но от компанията казаха, че това оформление на екстериора и интериора ще повлияе на дизайна на следващото поколение електрически седани и кросоувъри на Peugeot, които ще започнат да се появяват през 2025 г.

BMW ни показа i Vision Dee concept. Концепцията може да говори с хората, визуално да изразява настроения. Може и да проектира изображение на аватар на водача върху страничните прозорци

Идеята е, че в бъдеще дигиталните функции ще надхвърлят нивото на познатите днес гласови команди и асистиращи системи. В Dee head-up дисплеят, например, е по цялата широчина на предното стъкло и това е нещо, което явно не е далеч от начало на масово производство. Той ще е достъпен в Neue Klasse след 2 г., обещава BMW. Нещо повече, Оливър Ципсе използва случая, за да заяви, че големите дисплеи са грешка и до 2030 г. те ще изчезнат от автомобирите. Затова в Neue Klasse няма да предлага такива.

Явно Chrysler е на противоположно мнение, защото компанията представи Chrysler Synthesis, кокпит с 37,2-инча екрани за водача и пътника отпред, които се разпростират през цялата широчина на арматурното табло. Chrysler ще е първата марка, която ще въведе новата технология на Stellantis в Северна Америка

В Лас Вегас Honda и Sony ни разкриха как ще се казва съвместната им марка – Afeela. Те показаха и нов прототип, който загатва как ще изглежда бъдещият сериен модел. Предварителни заявки за него ще започнат да се приемат от първата половина на 2025 г., а продажбите ще започнат към края на същата година.

Може би най-важна бе премиерата на Volkswagen ID.7, макар и с камуфлаж. Но от Волфсбург обещават електрическия конкурент на Model 3 да има до 700 км пробег. Автомобилът, който ще бъде представен официално като сериен модел във второто тримесечие на годината, е с междуосие от 2969 мм, което е с 94 мм повече от това на Tesla Model 3 и с 20 мм повече от съответното на Hyundai Ioniq 6. Това са коли, считани за преки конкуренти.

Кой е конкурентът на „Москвич 3” – не е ясно. Но пък подчинените на Елеонора Митрофанова решиха, че е удачно да ни рекламират „руския” автомобил на сайта си. Те даже ни разкриха и цените му: „Цената на автомобила с бензинов двигател ще е около 55 хил. лева, на електрическия автомобил - към 100 хил. лева.”

В “Москвич 3” няма абсолютно нищо руско - дори емблемата и табелите са произведени от JAC, а в Москва се извършва единствено сглобка.

В същото време видяхме руската посланичка Елеонора Митрофанова да отива на среща в Министерството на външните работи по казуса “Христо Грозев” на задната седалка на… Mercedes S-Class. Един от символите на автомобилостроенето в “прогнилия и упадъчен” Запад.

За съжаление годината започна с една трагична новина. На 55 години при нещастен случай с моторна шейна почина Кенет (Кен) Блок, популярен автомобилен пилот, дрифтър, състезател в още няколко спорта и бизнесмен.

Всестранно развита личност, Кен Блок се състезаваше на скейтборд, сноуборд и с мотоциклет, както и зад волана на всякакъв вид рали автомобили. Помним го още от 2008 г. с уникалните видеоклипове на Gymkhana.

обзор на седмицата