З а Inception разбрах лично от един от топ дизайнерите в Peugeot, когато преди два месеца тествах последното серийно попълнение в гамата – 408. Анонсът тогава се съдържаше само в едно изречение, но то зароди големи очаквания у мен.
Ето го и него. Peugeot Inception Concept, който марката представи на изложението CES в Лас Вегас. Както сами може да видите, тук говорим за автомобил, който сякаш е излязъл от машина на времето. Достатъчно е да видите „волана” й, който прилича на контролер от гейм конзола, за да разберете, че тук става въпрос за модел, който поставя основите на нещо коренно различно.
Peugeot Inception Concept
Целият дизайн е толкова радикален, че не е логично да се очаква, че след няколко години ще видим подобен модел в серийно производство, пазарът просто не би го приел. Но от компанията казват, че дизайнът на екстериора и интериора ще повлияе дизайна на следващото поколение електрически седани и кросоувъри на Peugeot, които ще започнат да се появяват през 2025 г.
Inception приема формата на футуристичен 4-местен седан, който е разработен върху новата платформа Stellantis STLA Large EV. Визуално може да се открие връзка с концепцията e-Legend от 2018 г., но този път ретро препратките към миналото и настоящето на Peugeot са минимални, за да се създаде нещо много по-футуристично.
Няма да се спираме конкретно върху всеки детайл, но се виждат джантите, които са монтирани на 408, както и вертикалната стъклена решетка отпред, която пък е препратка към състезателния болид на 9X8.
Но най-радикалният елемент е огромното челно стъкло (7,25 кв. м). То реално е продължение на стъкления покрив, като отпред то потъва дълбоко в отсека, в който по традиция се монтира двигателят с вътрешно горене при конвенционалните модели на марката. Подобен такъв детайл Peugeot използва още през 1988 г. в концепцията Oxia. Това решение не е самоцелно, то размива границите между екстериор и интериор, поставяйки фокуса върху вътрешния обем, когато автомобилът бъде погледнат отгоре.
И ако екстериорът е радикален, какво да кажем за интериора? Тук едно е ясно, следващото поколение на i-Cockpit ще е доста различно от настоящото, но най-впечатляващ си остава основният акцент, а именно „воланът”. Правоъгълният Hypersquare е вдъхновен от контролерите на видео игрите. Той комбинира таблет и четири контролни пръстена, които водачът управлява с палците си. И сега: някаква форма на тази конфигурация ще видим в серийните модели Peugeot до 2030 г.
„Воланът” може да се скрива в арматурното табло, когато се активират функциите за автономно управление от Ниво 4 на автомобила. Така основен акцент става друг кръгъл детайл, а именно приборното табло, което Peugeot нарича Halo Cluster.
Малко са цифрите, свързани със задвижването. Все пак е важно да знаем, че платформата STLA Large разчита на 800-волтова технология. С два електромотора Peugeot може да извади 680 к.с. мощност от батерия с капацитет 100 kWh. Теоретичните параметри казват още, че пробегът с едно зареждане е до 800 км. Благодарение на индуктивно зареждане и достатъчно мощно зарядно, батерията може да се зареди с ток за 150 км само за 5 минути. Ускорението на 5-метровия модел, твърди Peugeot, е в рамките на под 3 секунди до 100 км/ч.