BMW ни пренася в бъдещето с i Vision Dee

Концепцията може да говори с хората, визуално да изразява настроения. Може и да проектира изображение на аватар на водача върху страничните прозорци

,
BMW i Vision Dee

, BMW

BMW i Vision Dee

Г одината започва вълнуващо, благодарение на технологичното изложение в Лас Вегас, а там BMW най-сетне разкрива мистерията Dee.

Пълното име е i Vision Dee concept, но ще я наричаме просто Dee в бъдеще. А това ще се налага, тъй като тя хвърля светлина върху Neue Klasse с всичките й коли и разработки, които ще следват от 2025 г.

Специално този автомобил е седан от среден клас, нещо като бъдещ i3. Той носи в себе си много повече - като пропорции, дизайнерски език, технологии, разработки…

BMW

На първо място - Dee означава Digital Emotional Experience. BMW казва, че с него се прави “по-интензивна връзка между хората и автомобилите в бъдеще”.

Идеята е, че в бъдеще дигитални функции ще надхвърлят нивото на познатите днес гласови команди и асистиращи системи. В Dee head-up дисплеят, например, е по цялата широчина на предното стъкло и това е нещо, което явно не е далеч от начало на масово производство. Той ще е достъпен в Neue Klasse след 2 г., обещава BMW.

И докато на предишното издание на CES бе представен BMW iX Flow Featuring E Ink (вижда се на една от снимките в галерията), който можеше да променя цвета си от черно до бяло, то екстериорът на i Vision Dee се сменя до 32 цвята.

BMW

Дигиталният акцент и централният елемент за управление в съчетание с разширения head-up дисплей е наречен BMW Mixed Reality Slider. Сензорите Shy-Tech на арматурното табло позволяват на водачите да определят нивото на цифрово съдържание, което се показва на разширения дисплей пред очите ни.

Дигиталното изживяване започва още извън автомобила с индивидуален поздрав при посрещане, който включва графични елементи, светлина и звук - разбирай, естествен глас.

В допълнение, фаровете и затворената бъбрековидна решетка на образуват обща Phygital (сливане на физическо и дигиталното) икона върху еднаква повърхност, с която могат да се показват различни изражения на лицето. По този начин Dee може да говори с хората и в същото време визуално да изразява настроения като радост, учудване или одобрение.

Освен това може да проектира изображение на аватар на водача върху страничните прозорци, за да се постигне още по-силно индивидуализиране на поздрава.

BMW

Във Вегас се отбелязва световна премиера на технологията E lnk, използвана като външна обвивка на автомобил. Както маркирахме по-горе, екстериорът може да смени 32 цвята. Тази магическа игра се осигурява от фолиото ePaper от партньора на марката E Ink. То е нанесено върху каросерията.

Повърхността на каросерията е разделена на 240 сегмента E lnk, всеки от които се управлява индивидуално. Това позволява почти безкрайно разнообразие от модели да бъдат генерирани и променени в рамките на няколко секунди.

BMW

Дизайнът на BMW i Vision Dee е целенасочено редуциран. Фокусът е поставен върху дигиталното изживяване. Екстериорът е доминиран от класическият триобемен дизайн на седан, който е традиционен за марката BMW.

Познатите дизайнерски елементи като бъбрековидната решетка, двойните кръгли фарове и извивката на Хофмайстер са интерпретирани по нов начин, аналоговите елементи са заменени с Phygital Icons. Благодарение на това Dee получава собствен дигитален и в същото време човешки характер.  

В интериора е използван минималистичен и изчистен подход. Така ще е в бъдеще - независимо дали ни харесва или не. А дигитализацията върви ръка за ръка с редуцираното използване на материали, уреди за управление и дисплеи.

BMW

Воланът с нетрадиционен дизайн с централната си вертикална спица предлага сензорни повърхности, които “оживяват” при приближаване и докосване и могат да се управляват с движение на палеца. Тези физически сензорни точки контролират избора на съдържание, прожектирано върху предното стъкло и, заедно с разширения head-up дисплей, следват принципа „ръцете на волана, очите на пътя“.

С BMW i Vision Dee ние демонстрираме какво е възможно при сливането на хардуера и софтуера, коментира шефът на бранда Оливер Ципсе. - С това се възползваме от пълния потенциал на дигитализацията, за да превърнем автомобила в дигитален спътник.

Това е бъдещето на един автомобилен производител - бъдещето на BMW: сливането на виртуално изживяване и истинската радост от шофирането. В същото време, BMW i Vision Dee е още една стъпка по пътя към Nеue Klasse. С тази визия ние гледаме далеч в бъдещето - и подчертаваме първостепенното значение на дигитализацията за нашите бъдещи продуктови поколения.“

BMW

BMW Neue Klasse Оливер Ципсе CES 2023 Лас Вегас BMW i Vision Dee