Р ечено - сторено, Volkswagen за първи път показа физически електрическия си седан ID.7, а това става на изложението CES в Лас Вегас.
Той е с камуфлаж, за който ще стане дума по-долу, но дори с него личи, че няма значителна разлика спрямо концепцията Aero, извадена на показ през миналата година.
Volkswagen ID.7
Какво научаваме сега?
Потвърдено е името - ID.7. Очаквано, напълно електрическият седан ще излезе от платформата MEB, на която VW слага един плюс, разширявайки нейния живот и функционалност.
Благодарение на това, казва компанията от Волфсбург, пробегът ще е до 700 км по WLTP.
Друго - автомобилът, който ще бъде представен официално като сериен модел във второто тримесечие на годината, е с междуосие от 2969 мм, което е с 94 мм повече от това на Tesla Model 3 и с 20 мм повече от съответното на Hyundai Ioniq 6. Това са коли, считани за преки конкуренти.
Ако останем в семейството на VW, базата на ID.7 е със 165 мм по-дълга от тази на Passat. Последното потвърждава информациите, че с новака се вдига летвата. Малко по-голям е и от Arteon.
Показан почти напълно е интериорът. На средата на таблото виждаме вече познатия в бранша голям тъмчскрийн екран, в случая 15-инчов, за информационно-развлекателната система.
За контролните прибори има друг, съчетан с head-up дисплей.
Личи, че сензорните плъзгачи под екрана, които управляват климатика и силата на звука, вече са осветени. Воланът запазва чувствителните на допир контроли, които скоро ще бъдат заменени от обикновени физически бутони в моделите на VW, след като клиентите настойчиво поискаха това.
Автомобилът ще бъде наличен с гласовата функция "Hello Volkswagen”.
Камуфлажът всъщност е уникална боя, която осветява ID.7 интерактивно. Нанесени са 40 слоя, някои от които са проводими, а други имат изолационни свойства. Общо 22 области са електрифицирани отделно под горния слой боя (електролуминесценция), така че да светят. Ако всичко това е свързано към озвучителна система, ритъмът се визуализира чрез осветяване на отделни зони.
Сега Volkswagen не казва нищо за техниката - батерия, електромотор (вероятно ще има опция и с два), окачване…
Знае се, че ID.7 ще се продава в Европа, Северна Америка и Азия.