Шефът на BMW отрече големите дисплеи

Neue Klasse на баварците няма да залага на тях, а на минималистично арматурно табло и Head-up дисплей с добавена реалност

Пламен Георгиев,
BMW i7

, BMW

BMW i7

Н адпреварата за монтиране на все повече и по-големи дисплеи в автомобилите достига нови висоти. Но Оливер Ципсе, големият човек в BMW, смята, че това е грешка. Той вярва, че тази тенденция ще е краткотрайна.

Разсейването на водача е основна причина за инциденти, а не бързото шофиране,” заяви Ципсе по време на изложението CES в Лас Вегас.

Изпълнителният директор на BMW заяви, че е „абсолютно убеден”, че екраните на централната конзола, които налагат водачът да отмести вниманието си от пътя, скоро ще са история.

След 10 години няма да ги има. Вероятно регулаторът няма да го позволява."

Това изказване на Ципсе не е случайно. На изложението в Лас Вегас производителят представи концепцията i Vision Dee, оборудван с Head-up дисплей, който проектира информация върху цялото челно стъкло. Разширяването на проекционната площ на Head-up дисплеите може да изобразява най-важната информация в зрителното поле на водача, което няма да налага той да отмества погледа си от пътя.

„С нашата технология всеки в автомобила може да вижда една и съща информация, дори хората отзад,” казва Домагой Дукец пред Automotive News миналата година в Мюнхен.

 Таблото и head-up дисплеят, които BMW ще вгради в Neue Klasse

BMW

Таблото и head-up дисплеят, които BMW ще вгради в Neue Klasse

Не случайно вчера BMW разпространи една снимка с кратка информация, в която се казва: „Това е повече от визия. Ще вградим тази иновация [Head-up дисплей с добавена реалност] в Neue Klasse. От 2025 г. клиентите ни ще могат да се възползват от напълно нова технология в своите автомобили.” Думите са на Ципсе.

Както виждате сами, зад волана е разположен тънък и дълъг дисплей, който ще играе ролята на приборно табло. Той е на нивото на зрителното поле, а след него продължава образа, който Head-up дисплеят ще проектира в челното стъкло. Това е радикално нова концепция спрямо сегашната, която използва BMW.

Ципсе смята, че „ако се налага да гледаш надолу, за да управляваш автомобила си, това е голяма грешка”. Ципсе описва Neue Klasse като "квантов скок по отношение на дизайн, технологии и устойчивост”.

дисплеи екрани технологии Head-up BMW i Vision Dee CES 2023 Лас Вегас Оливер Ципсе