П ървото поколение на M-Class бе автомобил, който с появата си даде изключително силни заявка, но и даваше много дефекти. Проблемите не бяха малко, но тук не става въпрос за обикновен ML. Това е ML 63 AMG. Приликите с нормалните и по-наточени ML-и се откриват основно в интериора, където няма кой знае какви разлики. Това е и големият минус на модела, тъй като за една шапка пари клиентът трябва да получи интериор, който да е много по-различен и луксозен. Такъв, чиито таван например не може да е платнен, а на изработен от Алкантара. Все пак говорим за AMG – Аз съм Местният Gъзар, както го тълкува Филип.
Разликата е, че го чуваш от предишния светофар, а причината за това са четирите цеви отзад. AMG със сигурност прави един от най-добрия звук (в различните модели) на пазара.
Volkswagen Touareg е универсалeн, но не и евтин за поддръжка
Mitsubishi Lancer: Японски коктейл за европейския вкус
Фолксваген Пастет или Пасат? Филип ще ви обясни
А той идва от чудовищния 6,2-литров V8 двигател, дело на AMG. От него са извадени 510 к.с., които са „вързани” към 7-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението до 100 км/ч трае под 5 секунди.
Този двигател бе запазен през 2010 г., когато се появи и фейслифта на модела, макар по онова време вече да бе готов новият тогава 5,5-литров V8 с 544 к.с.
4Matic задвижването на четирите колела е в съотношение 40:60 преден към заден мост. Спортното AMG въздушно окачване (AIRMATIC) e с автоматично регулиране на височината. То гарантира отлична возия, но и сериозни разходи, ако ви се налага да го ремонтирате, тъй като амортисьорчетата са по 2000 лв.
Много пари струват и огромните спирачни дискове и накладки, но такава кола си иска своето. Тези разходи по поддръжката може да намалите с монтирането на АГУ, тъй като Филип твърди, че 95% от AMG-тата в България с газови инжекционни. Защо? Що не?
Четете още:
Фалира ли мечтата за родно производство
Германия въвежда тол такси за чужденците
Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)