Н е са малко хората, определящи „петицата” Е39 като „последното класическо BMW". Причината за това е, че след него лицето на баварците бе тотално променено от екипа, ръководен от Крис Бенгъл. Той направи „седмицата” Е65, след което и петото поколение на Серия 5 възприе характерния за Бенгъл дизайнерски облик.
Но критики има и през 1995 г., когато дебютира наследникът на бестселъра E34. Критиките по онова време са свързани с доста плахите дизайнерски промени, докато критиките по адрес на Бенгъл бяха за радикалните промени.
Това само идва да подскаже, че винаги ще има критики. Но някои неща остават завинаги. Като това комби на Е39 например. Колко е добро може всеки да прецени. Вижте какво има да ви каже Филип по темата. Също така може да направите една справка с „Тубата” и да откриете сезон 19 на Top Gear, по-специално първата част на специалния епизод за Африка. Там Кралксън, Хамънд и Мей буквално тероризират един 528i Touring в търсене на извора на Нил. Не го намират, но въпросният баварец устоява на издевателствата на тримата.
Сигурно е, че „петицата” Е39 предлага великолепни ходови характеристики и традиционното за всеки баварски автомобил тенхологично новаторство. Независимо дали говорим за седана и комбито (фейслифтираното след 2000 г. в нашия случай), който Филип ни демонстрира колко може да „носи”, купето на „петицата” притежава отлична устойчивост на усукване. Освен това е и изключително аеродинамично с коефициент на челно въздушно съпротивление то 0,28.
Първото нещо, което съветва Филип, е да внимавате за ръжда под вратите, защото това е проблем. Проблем е и, че джамбазите много търсят фаровете от тази „петичка”. Тя е с въздушно задно окачване, но според Филип няма нищо общо с чупливите Audi-та, защото баварското окачване е здраво, държи и е като „камионче – може да си го товарите с квото си искате”.
Всичко за „петицата” Е39 може да научите във видеото.
Четете още:
$90 000 печалба на кола! Може го само един
Volkswagen разширява атаката си с кросоувъра T-Roc
Напълно автономният автомобил на BMW ще е готов през 2021 г.