Р еално това не е големият бран на Golf, а на Passat, защото имаше хора, които му се присмиваха, че е бил повдигнат Passat, когато се появи. Но усмивките бързо им бяха свалени от лицата, защото Touareg е всеможещ автомобил и бързо доказа безапелационните си качества.
Това, че е разработен на една платформа с Cayenne, му помагаше дълго време. Казвам помагаше, защото в днешно време фаровете и на двата модела са много търсена стока. А и се свалят по особено лесен начин (с вакуум), което е проблем са някои собственици на тези два автомобила.
Голям плюс за модела е каросерията със своята отлична антикорозионна подготовка. Все пак изгнило Porsche не сте виждали, а Cayenne и Тouareg, както е ясно, са братя.
Системата за двойно предаване е със самоблокиращ диференциал Torsen. Има възможност за принудителен блокаж на задния диференциал и понижаваща предавка.
Високата проходимост извън пътя води след себе си един проблем: по-бързо амортизиране на окачването. А то, предвид сложната си конструкция (по два напречни носача на колело), е скъпо за обслужване, ако се наложи. От личен опит знам, че частите по окачването не се намират лесно.
Конкретният модел е с въздушно окачване, което, когато купувате такъв автомобил, трябва да проверите дали работи. Иначе ще трябва да се сменява помпа, а тя е много скъпа.
Слабото място на модела при дебюта му бяха моторите. В началото се предлагаха само лакомият и недотам динамичен 3,2-литров бензинов V6 (220 к.с.), както и могъщият 5,0-литров дизелов V10 (313 к.с.). Година по-късно дойдоха мощният 4,2 V8 с 310 к.с. и 2,5-литровият редови 5-цилиндров дизел със 174 к.с. Филип препоръчва да бягате от него като дявал от тамян.
През 2005 г. най-после се появи оптималният вариант под формата на V6 TDI (225 к.с.). Същата година бе въведен W12 двигателя с 450 к.с. През 2006 г. 3,6-литров бензинов мотор с 280 к.с. замени 3,2-литровия V6.
Голямото тегло на автомобила води след себе си потенциал за бързо износване на накладки и дискове.
Четете още:
Bridgestone DriveGuard ще се движи безопасно 80 км след спукване
Водородният концепт Hyundai FE Fuel Cell може да измине 800 км