Mercedes признава, че огромните екрани не са лукс

"Наследникът ми ще е машина", смята Гордън Вагенер

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz EQS

, Mercedes-Benz

Mercedes Benz EQS

Т ези дни е време за признания. Audi каза, че интериорите й в миналото са били по-добри от настоящите. Сега пък Mercedes казва, че големите екрани в колите й не са признак за лукс, както и че софтуерът й се нуждае от още развитие. И всичко това съвпада по време с големия план от Ола Калениус, който най-общо звучи като реториката на един оранжевокос мъж зад Океана: Make Mercedes Great Again.

След като в продължение на десетилетия определяхме лукса в автомобила според качеството на материалите и колко добре са сглобени, през последните години свикнахме за признак за лукс да се смятат големите дисплеи, софтуерът и другите електронни джаджи. Но Mercedes сега признава, че луксът в един автомобил не трябва да се върти около екраните.

В откровено интервю за ABC News човекът, който отговаря за дизайна на трилъчевата звезда, призна, че „екраните не са лукс“. Гордън Вагенер знае, че толкова много дисплеи в таблото дори не е новост в днешно време, тъй като „всяка кола има голям екран“. И това откровение идва от главния дизайнер на компания, която предлага 56-инчовия Hyperscreen с три дисплея в модели като EQS.

„Трябва да създаваме лукс отвъд екрана. Ето защо говоря за майсторство и финес."

Вагенер признава също, че има проблем, който трябва да бъде решен по отношение на суперголемите екрани:

От гледна точка на софтуера не беше толкова добре. Защото когато имате голям екран, искате да имате страхотно съдържание на него. Така че ние работим върху съдържание, което е по-специфично и по-забавно.”

Хиперекранът няма да изчезне. През 2026 г. S-класата ще претърпи фейслифт в средата на цикъла с „основно надграждане“, включително наследяване на оформлението на екрана от EQS. Настоящият модел вече има голям централен дисплей, но базираната в Щутгарт марка има желание да приведе в съответствие своя топ модел с ДВГ към този на ток.

Манията по екраните създава няколко проблема, включително как те се превръщат в най-големия приятел на Хорейшио Кейн за събиране на пръстови отпечатъци. Освен това те усложняват работата с различни функции и системи по време на движение, тъй като са трудни за ориентация. И в същото време те премахват нуждата от висококачествените физически контролери, украсяващи арматурното табло, които много от нас биха предпочели пред сензорните екрани.

Друг проблем, който дизайнерът вижда, е прекалено големия акцент върху амбиентното осветление, което превръща интериора на автомобил от висок клас в нощен клуб от 90-те години.

Запитан дали изкуственият интелект може да помогне с дизайна на автомобилите, Вагенер е брутално честен: „99% от AI са глупости.“ Той обаче непрекъснато се подобрява, до такава степен, че главният дизайнер на Mercedes предвижда AI да поема основната тежест на работа след десетилетие: „Мисля, че след 10 години може би по-голямата част от дизайна ще се извършва от AI. Моят наследник ще бъде машина и ще бъде много по-евтина от моята заплата.“

Източник на статията: motor1.com

Гордън Вагенер дисплеи екрани интериор Mercedes-Benz Places