Mercedes-Benz очаква рязък спад на печалбите тази година и трябва да реже разходи, за да остане конкурентен на фона на жестоката конкуренция и неравномерното търсене на световния автомобилен пазар.
Германският производител планира да намали производствените разходи с 10% до 2027 г. и също така ще работи с доставчици за намаляване на разходите за материални разходи, пише Automotive News.
Mercedes регистрира 30% спад на печалбите преди лихви и данъци за 2024 г. Маржът на производителя падна до 8,1% от 12,6% предходната година.
А нещата изглеждат още по-тягостни, тъй като прогнозите на Mercedes да са под нивото от миналата година, а маржът на печалбата да е едва 6-8% в автомобилното подразделение. Очакванията са за продажби от 1,98 млн., което би бил спад от около 8,% спрямо 2024 г. Този анализ със сигурност не се е харесал на инвеститорите и представителите на синдикатите, които искат минимум 2 млн., за да може да се използва напълно производственият капацитет.
За да гарантираме бъдещата конкурентоспособност на компанията в един несигурен свят, предприемаме стъпки, за да направим компанията по-бърза, по-икономична и по-силна“, каза изпълнителният директор Ола Калениус.
Подобно на други европейски автомобилни производители, Мерцедес страда от слабо търсене на своите автомобили на ключови пазари. Търсенето в Европа остана под нивата отпреди пандемията и китайските потребители избраха по-достъпни домашни електрически модели на фона на несигурната икономика. Част от спада се дължи на нестабилния преход към електрически коли, като продажбите на електромобили не отговарят на очакванията въпреки сериозните инвестиции.
Mercedes очаква лансирането на нови модели и обновяването на S-класата за 2026 г. в крайна сметка ще повиши търсенето. Под ръководството на Калениус компанията насочва ресурси към най-скъпите си превозни средства и се отдалечи от по-малко печеливши базови модели като компактната A-класа. Но слабото търсене, особено в Китай, на моделите от най-висок клас като лимузини Maybach, бегачките на AMG и G-класата пречи на стратегията.
Затова сега Mercedes пренаписва целите си, очертани през 2022 г. и предвиждащи коригирана възвръщаемост от продажбите до 14% в добри времена и не по-малко от 8% в трудни.
Допълнителен удар за Mercedes и всички останали ще нанесе Доналд Тръмп, който се очаква в началото на април да обяви мито от около 25% за вносните в САЩ автомобили. А Mercedes внася в Щатите около 63% от продаваните там коли.