Н идерландската компания Donkervoort представи новия си модел F22. Той не е кръстен на щатския стелт изтребител от пето поколение. Кръстен е на Филипа, първородната дъщеря на главния изпълнителен директор Денис Донкервурт. Тя е родена на 22 май 2022 г.
Donkervoort F22
И въпреки че прилича на модела D8 GTO на компанията, няма нито една гайка, болт или панел на каросерията, които да са от тази кола. Той е нов, но както ще разберете по-долу, това е “аналогов” суперавтомобил в цифровата ера.
А статутът на суперавтомобил е заради съотношение мощност/тегло от 666 к.с. на метричен тон. Защото бегачката тежи едва 750 кг.
Това съотношение е повече от Bugatti Veyron и идва с любезното съдействие на 2,5-литров петцилиндров двигател с турбокомпресор на Audi, който възпроизвежда 500 к.с.
Тази мощност отива само към задните колела по старомодния начин - чрез петстепенна механична скоростна кутия, свързвана с диференциал с ограничено приплъзване Torsen. Достига до 100 км/ч за 2,5 секунди. Максималната скорост е 290 км/ч, но F22 не е създаден за това.
Поддържането на ниско тегло е от решаващо значение за Donkervoort в разработването на F22. Шасито обединява тънкостенна тръбна стомана с карбон, създавайки по-здрава и устойчива кола от предходния D8 GTO.
Това също така прави кормилното управление по-директно. Гумите са 18-инчови отпред и 19-инчови отзад. Donkervoort твърди, че F22 може да се справи с 2,15 g ускорение в завои.
Той спира със стоманени спирачки с 4-бутални апарати. Но бъдете готови да натискате този педал стабилно, защото спирането на F22 е без помощ. Серво за кормилната рейка и зъбно колело могат да се прибавят. Но няма да намерите никакви електронни системи за безопасност и стабилност, но има регулируеми настройки за контрол на сцеплението.
Независимото окачване има опционална хидравлична система за повдигане на колата с 35 мм при преминаване на неравности. Но както виждате, това е абсолютно “аналогова” кола.
Това важи и за интериора, където интегрираната информационно-развлекателна система е опция. Разполагате с малък цифров дисплей за най-важните показатели, а има само няколко бутона около предавателния лост за управление на различни системи.
Карбоновите панели на покрива се повдигат ръчно и могат да се съхраняват отзад. Има все пак седалки Recaro с шестточкови колани, одобрени за употреба както на пътя, така и на писта. И да, вратите са тип “пеперуда”.
Началната цена в Европа е 245 000 евро. Налице е дълъг списък от опции, които лесно могат да добавят още 100 000 евро към цената.
Сега, нали няма да се изненадате, че планираната серия от 50 броя е продадена далеч преди премиерата. Ще бъдат направени още 25 коли.
Доставките започват през януари 2023 г.