Tesla Model 3 e най-чупливата нова кола в тестовете за надеждност на TUV

Моделът е „лидер“ сред електромобилите, като оглавява две категории – тези от 2-3 години и 4-5 години

Пламен Георгиев,
Tesla Model 3

, Getty Images

Tesla Model 3

П о-рано миналата седмица проучване на Consumer Reports стигна до извода, че е-колите на Tesla са най-евтините за експлоатация автомобили за период от 10 години. Но това не означава, че собствениците им ще освободени от всякакъв стрес през този период.

Показва го ново проучване, този път немско, което класира Model 3 на последно място по надеждност за втора поредна година. Тестът на TÜV е задължителна проверка на техническата изправност – официално наречена Hauptuntersuchung – на която всички автомобили, движещи се по германските пътища, трябва да преминават на всеки 24 месеца, след като навършат три години.

Инспекторите проверяват състоянието и работата на всичко - от структурата на шасито до спирачките, кормилното управление, окачването, светлините и огромен списък от други елементи. Това е тежък тест и една от всеки пет коли се проваля.

Model 3 на Tesla е дал повече дефекти от всяка друга кола в сегментите 2–3 и 4–5 години, главно поради проблеми със светлините, спирачките и окачването. TÜV отбелязва, че последните две често са проблем при електромобилите заради по-голямото им тегло спрямо еквивалентните им коли с ДВГ и факта, че голяма част от спирачната сила се генерира чрез рекуперация на енергия, което означава, че спирачките не получават достатъчно добра тренировка, за да бъдат поддържани в добро състояние.

Проучването също така показа, че най-висококачествените електромобили са тези, направени чрез адаптиране на съществуващи автомобили с вътрешно горене. Такива са e-Golf на VW и Mini Cooper SE, например, които са показали много по-малко дефекти от изградени на платформи за електромобили като Renault Zoe и Tesla Model 3.

Иначе Model 3 беше класиран като най-дефектен автомобил в категориите от 2 до 3 и 4 до 5 години. В първата категория Ford Mondeo и Skoda Scala са следващите най-дефектни модели, докато във втората категория подгласници в антикласацията са VW Sharan и BMW 5/6 Series.

В категориите 6-7 и 8-9 години най-чуплива е Dacia Dokker (тройката допълват Duster и Sandero), а в 10-11-годишните коли – Dacia Logan. Последната категория – 12-13 години – „призът отива при Renault Twingo.

В другия край на скалата, при истинските отличници, тези автомобили, които могат да се похвалят с най-високо качество, собствениците и желаещите да се сдобият с употребяване Porsche 911 има за какво да се радват: пет от шестте категории и за емблематичния модел, като само категорията на най-новите коли – 2-3 години – се оглавява от Honda Jazz, като след нея се нареждат VW Golf Sportsvan и Audi Q2.

Източник на статията: carscoops.com

TUV надеждност Tesla Model 3